هنوز هم دوست دارد چهر‌هِ‌ای مبهم از خودش به نمایش بگذارد و برنامه‌هایش را علنی اعلام نکند تا همیشه در مرکز توجه باشد!

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمود احمدی‌نژاد برای دیده‌شدن حتی حاضر است از جانش هم مایه بگذارد مانند زمانی‌که درباره خطرات سفرش به گواتمالا به او هشدار دادند، اما از صبح در فردوگاه تحصن کرد تا بتواند به این کشور برود. اکنون هم ساده‌انگاری است که تصور شود او برای انتخابات مجلس دوازدهم برنامه‌ای ندارد. خبرآنلاین هم نوشت: «برخی کارشناسان اعتقاد دارند که رئیس‌جمهور پیشین بدش نمی‌آید ردپایی از خود در مجلس آینده به‌جای بگذارد و برخی همفکرانش در پیش ثبت‌نام انتخابات حضور یافته‌اند از همین‌رو فعلا سکوت نصفه و نیمه اتخاذ کرده تا نتایج تایید صلاحیت‌ها اعلام شود. براین اساس احمدی‌نژاد زمانی‌که خیالش از بابت تایید صلاحیت چهره‌های نزدیک به خود راحت شود از لیست مورد حمایتش رونمایی خواهد کرد.» از سوی دیگر مصطفی کواکبیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اعلام کرد که طبق اخباری جریان احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسبق کشورمان اقدامات و کارهایی با رویکرد انتخاباتی دارند.

*احمدی‌نژادی‌ها در کدام لیست هستند؟

مشخص بود که یاران مشخص او مانند احمد علیرضابیگی ردصلاحیت شوند اما آیا همه یاران او مشخص و تابلودار هستند؟ طبیعتا او همراهانی دارد که هنوز نزدیکی خود با احمدی‌نژاد را علنی‌ نکرده‌اند و به قول معروف برای روز مبادا کنار گذاشته شده‌اند. احمدی‌نژاد در 8 سال ریاست‌جمهوری دارای استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران نهادهای مختلف بوده است که بسیاری از آنها ناشناس هستند و دلیلی برای ردصلاحیت‌شان وجود ندارد. این افراد رشد و ارتقای خود را مدیون انتصابات دولت‌های نهم و دهم می‌دانند و شاید در صورت تاییدصلاحیت شدن از سوی نهادهای نظارتی، در لیست انتخاباتی یاران احمدی‌نژاد قرار بگیرند. از سوی دیگر احمدی‌نژاد با یاران قدیمی خودش قطع ارتباط نمی‌کند که یکی از آنها صادق محصولی است. دیروز عبدالرضا داوری، مشاور سابق احمدی‌نژاد در خصوص حضور صادق محصولی در پشت‌پرده رقابت‌های انتخاباتی و روابطش با احمدی‌نژاد به خبرآنلاین گفت: «بعد از دهه ۹۰ رابطه احمدی‌نژاد و محصولی قطع شد. نکته قابل توجه این است که احمدی‌نژاد محصول، صادق محصولی است و نه بالعکس چراکه محصولی در زمان دانشجویی هر دو فرد در دانشگاه علم و صنعت، سطح سیاسی بسیار بالاتر از احمدی‌نژاد داشت کما اینکه محصولی فرمانده سپاه منطقه ۵ کشور در شمال‌غرب بوده و بعد هم که در زمان استانداری احمدی‌نژاد به مباحث نفتی ورود پیدا می‌کند که میلیاردر می‌شود تا جایی‌که سال ۸۲ احمدی‌نژاد به پشتوانه ثروت محصولی توانست به ریاست جمهوری برسد.» او مدعی شد: «بعد از سال ۹۰ میان احمدی‌نژاد و محصولی شکرآب شد.» اما به این نکته هم اشاره کرد که او در مراسم ختم پدر محصولی شرکت کرده است. همین حضور نشان می‌دهد که رابطه قطع نشده است. از آنجا که بعید نیست محصولی در تهیه لیست انتخاباتی نقش پررنگی داشته باشد پس احتمالا یاران احمدی‌نژاد در آن لیست قرار می‌گیرند. از سوی دیگر هرچند ممکن است پایداری‌ها به‌خاطر نگرانی از بابت حساس شدن دیگر طیف‌های اصولگرا آشکارا وارد ارتباط انتخاباتی با احمدی‌نژاد نشود و تن به ائتلاف پنهانی بدهند، اما شریانی‌ها طیفی هستند که ابایی از نزدیکی به احمدی‌نژاد ندارند و همچنان دولت او را دولت مطلوب خود می‌دانند. محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا معتقد است: «برداشت من این است که شریان و جبهه پایداری می‌خواهند مجلسی وکیل‌الدوله ایجاد کنند. هر کدام از این دو گروه بالا بیایند مجلس وکیل‌الدوله می‌شود و تردیدی در این موضوع نیست و تفاوت چندانی هم با هم ندارند باند آقای احمدی‌نژاد هم خواهد آمد کمااینکه همین الان هم دیده می‌شوند.» در نهایت یاران احمدی‌نژاد با تغییر هویت خود در انتخابات حضور پیدا می‌کنند تا پس از ورود به بهارستان به شخصیت واقعی خودشان بازگردند.

*حامیان احمدی‌نژاد در صدر هستند؟

 چندی قبل «خبرفوری» نوشت: نتایج یک نظرسنجی در کانال تلگرام و روبیکای خبرفوری نشان می‌دهد که لیست حامیان محمود احمدی‌نژاد بیش‌ترین شانس برای پیروزی در انتخابات اسفندماه مجلس را دارد. کانال تلگرام و روبیکای خبرفوری در یک نظرسنجی که بیش از ۱۲۰هزار نفر در آن شرکت کردند، از مخاطبان خود خواست به این پرسش پاسخ دهند که در انتخابات پیش‌روی مجلس به لیست حامی کدام چهره سیاسی اعتماد خواهند داشت؟ در این نظرسنجی نام چهره‌هایی آمده که برای مشارکت در انتخابات ابراز علاقه کرده‌اند. به همین دلیل از آوردن نام چهره‌هایی چون سیدمحمد خاتمی پرهیز شده و گزینه عدم شرکت در انتخابات نیز در نظر گرفته نشده است. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که از میان چهره‌های سیاسی مطرح کشور که احتمالا حامیانشان در انتخابات حاضر خواهند بود، شانس لیست حامی احمدی‌نژاد با اختلاف بسیاری، جلوتر از دیگر چهره‌هاست. محبوبیت ۵۱ درصدی احمدی‌نژاد در این نظرسنجی درحالی است که مهم‌ترین رقیب او یعنی علی لاریجانی که در یکشنبه سیاه مجلس یکبار رودر‌روی رئیس‌جمهور پیشین ایستاد، تنها یک درصد اقبال عمومی دارد. براساس این نظرسنجی، ابراهیم رئیسی با ۱۷ درصد، دومین شانس برای لیست‌های انتخاباتی محسوب شده و پس از او با اختلاف اندکی، قالیباف و ظریف قرار دارند که هر یک، رای ۱۱درصد شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

*مجلس دوازدهم برای ریاست جمهوری چهاردهم

 

بی‌تردید حضور احمدی‌نژادی‌ها در انتخابات 1402 هدف دیگری را دنبال می‌کند که همان دیده‌شدن در انتخابات ریاست جمهوری 1404 است. احمدی‌نژاد به‌خوبی می‌داند اگر نشانی از او در انتخابات امسال نباشد، برای انتخابات دو سال دیگر نیاز به کار بیشتری دارد پس می‌خواهد در مجلس دوازدهم نماینده‌ای داشته باشد که بخشی از مسیر انتخابات ریاست جمهوری را طی کرده باشد البته تایید صلاحیت او بعید است.