حسن هانی زاده، کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه در سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران راهکارهایی برای پایان درگیری‌های غزه ارائه خواهد شد، گفت: پادشاهی عمان تاکنون تلاش‌هایی برای بازداشتن رژیم صهیونیستی از بمباران مردم بی‌گناه غزه انجام داده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ سفر بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان به تهران و دیدار و رایزنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران را باید در ادامه سری رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی درباره تحولات جاری در غزه و پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللی آن ارزیابی کرد.

پیش‌بینی می‌شود در دیدار وزیر امور خارجه عمان با مقام‌های ایرانی در تهران، علاوه بر بررسی آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه،‌ مشورت و تبادل نظر درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی، بخش مهمی از رایزنی‌های دو طرف را تشکیل دهد.

سفر مقام‌های عمانی به ایران همواره علاوه بر ابعاد دوجانبه، شامل ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی و مذاکرات غیرمستقیم با یکی از طرف‌های غربی است و از این جهت با توجه بیشتری از سوی ناظران منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه می‌شود.

آمریکا و رژیم صهیونیستی بی توجه به مطالبه افکار عمومی جهان به دنبال تحقق توطئه ها و تداوم جنایت ها در اراضی اشغالی هستند

حسن هانی زاده، کارشناس سیاست خارجی درباره اهداف سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران به «راهبرد معاصر» گفت: این سفر که هم‌زمان با سفر رئیس جمهور کوبا به تهران انجام می‌شود، در چارچوب تلاش‌هایی است که جامعه جهانی به ویژه کشورهای منطقه و آمریکای لاتین برای پایان دادن به کشتار مردم غزه به‌وسیله رژیم صهیونیستی شکل داده اند. 

 

وی افزود: با وجود اینکه بسیاری از کشورها و ملت‌ها خواهان پایان دادن کامل به نسل کشی غزه هستند، اما آمریکا و رژیم صهیونیستی بی توجه به مطالبه افکار عمومی جهان به دنبال تحقق توطئه ها و تداوم جنایت ها در اراضی اشغالی هستند.

 

کارشناس سیاست خارجی عنوان کرد: سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران برای پیگیری موضوعات منطقه ای و آنچه در غزه می گذرد، قطعاً اهمیت خواهد داشت، زیرا راهکارهای ایران برای پایان دادن به جنگ غزه و جنایت های رژیم صهیونیستی بسیار قابل تأمل است. 

 

هانی زاده با بیان اینکه ارتباط میان ایران و عمان از جهات مختلفی مثبت ارزیابی می شود، گفت: پادشاهی عمان در سال‌های گذشته نقش بسیار مثبتی در زمینه حل موضوعات منطقه ایفا کرده و خواستار حل پاره ای مشکلات میان ایران و کشورهای اروپایی به‌ویژه در رابطه با توافق برجام شده است. 

 

وی افزود: وزیر امور خارجه عمان در رایزنی ای که با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران دارد، بخش‌هایی از موضوعات منطقه و مناسبات ایران و کشورهای عضو سازمان همکاری خلیج فارس و همچنین برخی موارد مرتبط با برجام را به گفت و گو خواهد گذاشت.

 

کارشناس سیاست خارجی معتقد است: به نظر می آید بخشی از سفر وزیر امور خارجه عمان ناظر بر موضوعات مرتبط با مذاکرات رفع تحریم‌ها باشد، به همین دلیل انتظار می رود این سفر به تکانه ای مثبت منجر شود، ضمن اینکه به آزادی بخش دیگری از دارایی‌هایی بلوکه شده ایران بینجامد.

 

هانی زاده تصریح کرد: امیدواریم با رایزنی های سران عمان بخش قابل توجهی از منابع ارزی ایران در این سفر آزاد شود، ضمن اینکه با توجه به تأثیرگذاری پادشاهی عمان به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه عرب، شاهد رایزنی های جامعی میان ایران، عمان و کشورهای عربی در زمینه موضوعات منطقه به‌ویژه غزه باشیم.

 

کارشناس سیاست خارجی توضیح داد: انتظار می‌رود در سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران مقام‌های دو کشور راهکارهایی برای پایان دادن به درگیری‌های غزه و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین ارائه دهند، زیرا شاهدیم پادشاهی عمان تاکنون تلاش‌هایی برای بازداشتن رژیم صهیونیستی از بمباران مردم غزه انجام داده است.