رئیس ستادکل نیروهای مسلح تأکید کرد: به نفع رژیم صهیونیستی است که دست از جنایت بردارد و فلسطینیان از هر دین و آیین خودشان برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

اولتیماتوم رئیس ستادکل نیروهای مسلح به اسرائیل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستادکل نیروهای مسلح روز شنبه در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه جامع تربیت و آموزش ارتش با شعار از نیروی انسانی تا سرمایه انسانی گفت: از تلاش مجاهدانه رزمندگان فلسطینی قدردانی می‌کنیم و امیدواریم که این جنایت صهیونیست‌ها که مسیر افول آنها را تسریع کرده هرچه زودتر خاتمه پیدا کند، آینده این سرزمین اسلامی و مسجد الاقصی قبله اول مسلمین کاملاً روشن است و جبهه حق بنا بر وعده الهی که وعده صادق است حتماً پیروز خواهد بود به نفع صهیونیست‌ها و این رژیم است که دست از این جنایات بردارند و به پای صندوق همه پرسی بیاید و فلسطینیان از هر دین و آیین و مذهب  خود تصمیم بگیرند که آینده این سرزمین چگونه اداره شود و راهی جز این برای صلح و آرامش در این سرزمین وجود نخواهد داشت. 

او ادامه داد: خدا را شاکر هستم امروز توفیق شد که از نمایشگاه ارزشمند فرآیند آموزشی در ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کنم.

سرلشکر باقری گفت: به امیر فرمانده کل ارتش گفتم که حتماً از عزیزانمان در بخش کشوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد، سایر دانشگاه‌ها و روسای دانشگاه‌ها دعوت کنند که از این مجموعه بازدید کنند به خصوص از جهت تعامل و در آمیختگی آموزش و عمل و همچنین جایگاه تربیت و روند آموزشی نیروه‌های مسلح دو موضوع فوق العاده مهم است که در بخش اعظم آموزش عالی کشور مورد غفلت است البته در آموزش‌های پزشکی آموزش و عمل در هم آمیخته است یعنی دانشجویان پزشکی ما در ادامه مسیر آموزش وارد بیمارستان‌ها و مجموعه‌های اجرایی می‌شوند اما بخش تربیتی کاملاً مغفول است و در دانشگاه‌های وزارت علوم که آمیختگی با عمل هم وجود ندارد.

سرلشکر باقری ادامه داد: همانگونه که فرمانده معظم کل قوا فرموده‌اند همواره و همیشه آموزش و تربیت اولویت اول فرماندهان ما است.

او بیان کرد: ما در ستاد کل تلاش داریم بر اینکه این اولویت اول بودن با شاخص‌های گوناگون ساختاری، سازمانی، مزایای مربوط و توجهات دیده شود و نقص‌هایی وجود دارد و دو پیشنهاد را معاون تربیت و ‌آموزش ارتش ارائه کرده‌اند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: حتماً در خلال این نمایشگاه نقص‌های دیگری هم مورد بحث و تبادل‌نظر مسئولان آموزش قرار خواهد گرفت و در پایان دوره برگزاری این نمایشگاه حتما معاون تربیت و آموزش ستادکل هم گزارش جامع این اتفاق و رویداد مهم و هم پیشنهادات برای پیشبرد کیفی آموزش‌ها را ارائه کنند.

سرلشکر باقری عنوان کرد: البته توسعه کمی سازمان‌های نیروهای مسلح که مسیری بدون انتها است و پایان ندارد، قطعا راهگشا نیست. چه بسا در مواردی توسعه کمی موجب درگیری بیشتر فرماندهان و مدیران ما و کاهش یافتن کیفیت می‌شود.

او تصریح کرد: اما در برخی از موارد قطعاً باید با جرح و تعدیل‌هایی کمیت‌ها نیز مورد افزایش واقع شود که ما در آن مورد حتما خست به خرج نخواهیم داد و تلاش می‌کنیم موارد ضروری را عنایت و کمک کنیم که این کار صورت بگیرد.