قیمت دلار روز گذشته با نوسان محدودی به نیمه کانال ۵۰ هزار تومانی رسید. در حالی بازار ارز در ثبات قرار دارد که روز دوشنبه اخبار جدیدی از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا منتشر شد و برخلاف گذشته، واکنش بازار ارز به این اخبار خنثی بوده است.

نوسان شدید قیمت دلار در بازار امروز | قیمت دلار امروز 22 آذر 1402
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی  قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند.در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

قیمت دلار روز گذشته نوسان افزایشی محدودی داشت و با رقم ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. روند قیمت این اسکناس در دو هفته گذشته به طور متوالی در این محدوده قرار دارد و این خواست بازارساز است که با ارزپاشی، قیمت دلار را کنترل کند.

دیروز اخبار مربوط به رد لایحه بودجه ۱۴۰۳ و تحریم ۶ فرد و پنج شرکت ایرانی به بهانه کمک‌های ایران به تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین منتشر شد. این رویدادها برخلاف گذشته نتوانستند با سیگنال منفی، قیمت دلار را در روند افزایشی قرار دهند.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند اگر قیمت دلار تا پایان سال به کریدور ششم برسد، قیمت منصفانه‌ای است، زیرا قیمت و ارزش به هم چسبیده و در سال‌های گذشته چنین رخدادی کمتر پیش آمده است. آنها چشم‌انداز برجام را متعاقب جنگ حماس و اسرائیل از دست رفته می‌دانند و معتقدند وقتی فاصله از برجام زیاد شود نفت را راحت نمی‌خرند.

در حالت خوشبینانه اگر خرید نفت صورت گیرد راحت پول آن را نمی‌دهند و کسری بودجه کشور که الان مساله‌ساز شده، بیشتر خود را نشان می‌دهد. در نهایت پایه پولی رشد خواهد داشت و این به منزله رشد قیمت دلار است.

گفتنی است روز گذشته، قیمت دلار در بازارهای همسایه روند یکدستی نداشت. قیمت دلار هرات کاهش ۳۰ تومانی داشت با قیمت ۵۰ هزار و ۱۴۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نوسان محدود ۱۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۳۶۰ تومانی معامله شد. 

دیروز ۲۱ آذر در مرکز مبادله ارز و طلای ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۷۰۷ تومان عرضه شد و ۱۰۲ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز ۸۳ تومان افزایش داشت و با رقم ۳۸ هزار و ۸۲۴ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

روز گذشته اسکناس یورو  با رقم ۵۴ هزار و ۴۷۳ تومانی معامله شد و رشد ۱۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا با رشد ۱۱ تومانی با رقم ۴۵ هزار و ۸۹۶ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز ۹تومان رشد داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۷۲۳ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز گذشته درهم امارات با رشد ۴۰ تومانی با قیمت ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رشد ۲۲ تومانی با رقم ۱۰ هزار و ۵۷۱ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز با قیمت ۱۱ هزار و ۶۲۸ تومان عرضه شد و رشد ۵۲ تومانی داشت.