قیمت دلار در بازار آزاد فریز شده است اما مرکز مبادله طلا و ارز ایران به ارزها آرایش صعودی داده است. روز پنجشنبه اسکناس یورو در این مرکز ۴۶ هزار تومانی شد و حواله و اسکناس دلار نیز رشد داشت.

قیمت دلار یخ زد | قیمت دلار در بازار امروز به چند تومان رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی  قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند.در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید

قیمت دلار در هفته سوم آذر با بازدهی منفی ناچیزی به کار خود پایان داد. این اسکناس در حالی با روندی محدود نوسان دارد که سیاست‌گذار با ارزپاشی، قیمت دلار را فریز کرده است. 

با وجود آرام گرفتن اوضاع منطقه متعاقب قطعنانه مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص آتش‌بس فوری و بشردوستانه در غزه،‌ تحلیلگران اقتصادی احتمال برگشت موقت قیمت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی را می‌دهند. آنها با تکیه بر تجربه سقف‌شکنی قیمت دلار در دوره‌های قبل می‌گویند هر زمان ارزش ذاتی با قیمت دلار فاصله‌ای ۱۵ تا ۲۰ درصدی می‌گیرد احتمال پرش قیمت دلار بالا می‌رود.

تکنیالیست‌ها بازار ارز را کم‌نوسان و کم‌خبر می‌دانند. آنها معتقدند محدوده ۵۰ هزار تومان کماکان تحت سیطره کنونی بازار است . تسلط بازار در این محدوده مشخص است و حمایت‌هایی که در این سطح انجام می‌شود نشان‌دهنده ارزیابی بازارساز از منطقه جدید قیمتی است. بنابراین چشم‌انداز فعلا با نگاه بازارساز پیش‌ می‌رود.

باید در نظر داشت مقطع فعلی، به علت نزدیکی به پایان سال میلادی و سررسید تسویه حساب ارزی تجار، بازه زمانی حساسی محسوب می‌شود؛ بنابراین هر گونه پیش‌بینی قیمت دلار به سیاست‌های ارزی بانک مرکزی بستگی دارد.

قیمت دلار در بازار امروز 

در آخرین روز هفته گذشته ۲۳ آذر در مرکز مبادله ارز و طلای ایران اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۷۳۲ تومان عرضه شد و ۲۵ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار افزایش با رقم ۳۸ هزار و ۸۴۷ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

در آخرین روز هفته گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۴ هزار و ۴۳۹ تومانی معامله شد. قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با رشد ۲۱۷ تومانی یک پله صعود داشت و با رقم ۴۶ هزار و ۱۳۱ تومان عرضه شد. یوروی حواله نیز ۱۹۸ تومان رشد داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۹۲۱ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز پنجشنبه درهم امارات بدون تغییر و با همان قیمت ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومانی معامله شد. در مرکز مبادله ارز و طلای ایران حواله درهم با رشد ۶ تومانی با رقم ۱۰ هزار و ۵۷۷ تومان عرضه شد، اسکناس درهم نیز با قیمت ۱۱ هزار و ۶۳۵ تومان عرضه شد و رشد محدود هفت تومانی داشت.