همزمان با افزایش نگرانی‌ها در مورد شانس انتخاب مجدد جو بایدن، دموکرات‌ها ممکن است به فکر انتخاب جایگزینی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری خود باشند.

آیا دموکرات‌ها موفق به پیدا کردن جایگزین برای جو بایدن خواهند شد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در حالی که کمتر از یک سال تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، به نظر می‌رسد این کشور برای دیدار مجدد جو بایدن و دونالد ترامپ آماده است. آقای بایدن می‌گوید که خواهان یک دوره دوم ریاست‌جمهوری است تا کار را تمام کند. اما طبق یک نظرسنجی اخیر، تقریباً ۴۰ درصد از دموکرات‌ها آرزو می‌کنند که او بازنشسته شود. آقای بایدن از روزی که به قدرت رسید مسن‌ترین رئیس جمهوری آمریکا بوده است. اکنون بیش از ۵۵ درصد آمریکایی‌ها او را تایید نمی‌کنند. اکثر نظرسنجی‌های اخیر او را پا به پای آقای ترامپ یا کمی عقب‌تر نشان می‌دهد. آیا دموکرات‌ها همچنان به آقای بایدن چسبیده‌اند؟

از نظر فنی خیر اگرچه او نامزد احتمالی است، اما نامزدی آقای بایدن تا زمانی که حمایت اکثریت نمایندگان حزب در کنوانسیون آن را جلب نکند، تضمین نمی‌شود. اکثر نمایندگان فعالان سیاسی، رهبران محلی احزاب و مانند آن‌ها هستند که متعهد به حمایت از یک نامزد خاص هستند. تعداد تخصیص یافته به هر نامزد از طریق انتخابات مقدماتی و گروه‌های حزبی تعیین می‌شود. بقیه را تشکیلات حزب دمکرات تشکیل می‌دهند. فصل اولیه با نیوهمپشایر در ۲۳ ژانویه آغاز می‌شود و تا اوایل ژوئن ادامه دارد. در ماه اوت نمایندگان در کنوانسیون دموکرات‌ها در شیکاگو گرد هم می‌آیند تا از طرف ایالت یا قلمرو خود رای دهند.

اما رئیس جمهوری یک مزیت تقریباً غیرقابل حل دارد. او دستگاه مبارزات انتخاباتی کمیته ملی دموکرات را و همچنین حمایت تقریباً همه چهره‌های ارشد حزب را پشت سر خود دارد. احزاب تقریباً همیشه بدون مشکل رئیس جمهوری فعلی خود را نامزد می‌کنند. اما پس از چالش‌های شدید اولیه، دو رئیس‌جمهوری، لیندون جانسون و هری ترومن، از رقابت برای انتخاب مجدد صرف نظر کردند. آقای بایدن در حال حاضر از غیبت هر رقیب قابل قبولی سود می‌برد. ماریان ویلیامسون، نویسنده کتاب‌های خودیاری، و دین فیلیپس، میلیونر کمتر شناخته شده و نماینده دموکرات از مینه‌سوتا، تنها دموکرات‌هایی هستند که علیه او رقابت می‌کنند. هر دو به سختی در نظرسنجی ثبت نام می‌کنند. کامالا هریس، معاون او، از محبوبیت بدتری نسبت به آقای بایدن رنج می‌برد. دو سوم دموکرات‌هایی که می‌گویند رئیس جمهوری نباید دوباره نامزد شود، نمی‌دانند چه کسی باید جایگزین او شود. در این میان گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، محبوب‌ترین گزینه است. اما تصور می‌شود که او در حال گرم کردن خود برای رقابت در سال ۲۰۲۸ است.

حتی اگر یک رقیب قدرتمند تصمیم بگیرد که در رقابت با آقای بایدن شرکت کند، کمی در حال دیر شدن است و او اکنون از کارزار عقب افتاده است. هر هفته که می‌گذرد، ایالت‌های بیشتری انتخابات مقدماتی خود را به روی نامزدهای جدید می‌بندند. ضرب‌الاجل‌ها در ایالت‌های دارای دور مقدماتی مهم، مانند نوادا، کارولینای جنوبی و میشیگان، قبلاً به پایان رسیده است. نامزدهای دیرهنگام هم فرصت جذب نمایندگان در آن ایالت‌ها را از دست می‌دهند و هم پتانسیل مهم جمع آوری کمک‌های مالی و پوشش رسانه‌ای را که با شتاب اولیه همراه است. پیشتازی سریع تضمین کننده نامزدی نیست - همانطور که آقای بایدن با برتری بر برنی سندرز، نامزد پیشتاز اولیه در سال ۲۰۲۰ ثابت کرد - اما عدم حضور در رقابت از ابتدا کار را برای نامزدی که زمان کمتری را صرف کرده است، سخت‌تر می‌کند. و پول رای‌ دهندگان را به سمت خود جذب می‌کند. حتی مایک بلومبرگ نیز با وجود عدم رقابت در برابر یک نامزد دموکرات و سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلاری برای رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰، نتوانست با تاخیر وارد رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ شود.

سناریوی دیگر این است که آقای بایدن بدون یک رقیب جدی صحنه رقابت را ترک کند. اما زمانی که او به طور منطقی ممکن بود در برابر پیشنهاد مجدد در انتخابات تصمیم بگیرد در اوایل سال ۲۰۲۳ بود که به سایر نامزدها اجازه داد تا کمپین‌های انتخاباتی را اجرا کنند. اگر او اکنون عرصه را ترک کند، بحرانی در حزب دموکرات ایجاد می‌شود، بنابراین شانس انجام این کار - به استثنای وقوع یک مشکل جدی سلامتی - بسیار کم است. اگر این اتفاق می‌افتاد، نمایندگان آقای بایدن باید به شخص دیگری در کنوانسیون شیکاگو رای می‌دادند.

شاید برای بسیاری آقای بایدن بهترین گزینه برای دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۴ به نظر نرسد. اما در این مرحله، حزب او فضای کمی برای مانور دارد. یک نبرد داخلی بسیار نزدیک به انتخابات می‌تواند حزب را در آستانه یک رقابت به ظاهر حیثیتی علیه آقای ترامپ به شدت تضعیف کند. زمانی که ترومن و جانسون از پیشنهادات خود برای نامزدی مجدد عقب نشینی کردند، دموکرات‌ها در انتخابات عمومی شکست خوردند.