عضو حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه مهمترین فاکتور تصمیم شخص آقای لاریجانی است، گفت: او تا الان سخن و حرفی مبنی بر کاندیداتوری اعلام نکرده، اگر خواست حضور پیدا کند گام بعدی آن است که عقلای سیاسی با هم بنشینند و به یک جمع بندی برسند. حالا این افرادی که اظهارنظر می کنند، خیلی تصمیم‌گیر در تشکیلات نیستند، آقای لاریجانی تصمیم بگیرد بحث های دیگری می شود که اجماع دو جریان سیاسی امکان دارد اتفاق بیفتد چون عقلای دو جریان سیاسی آقای لاریجانی را قبول دارند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فردا: تحلیل ها درباره آمدن علی لاریجانی به صحنه انتخابات ریاست جمهوری در فضای رسانه ای خیلی جدی دنبال می شود، همین مسئله برخی چهره های رادیکال اصلاح طلب را نگران کرده است که مبادا ائتلاف سال 92 دوباره احیا شود، از این رو خیلی روشن و شفاف علیه گزینه نامزد اجاره ای به طور مشخص علی لاریجانی موضع می گیرند و این اتفاق را مساوی با نابودی هویت اصلاح طلبی توصیف می کنند.

مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره مواضع تخریبی برخی چهره های اصلاح طلب علیه علی لاریجانی گفت: اینها اجحاف است چون نخست باید دید آقای لاریجانی درباره موضوع نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 چه تصمیمی می گیرد. وقتی آقای او هنوز هیچ اعلامی مبنی بر حضورش در صحنه انتخابات نداشته، چنین اظهاراتی به نظر من حاشیه ای است.

وی با بیان اینکه با گذشت زمان معادلات انتخابات ریاست جمهوری بیشتر مشخص می شود، افزود: اگر یک موقعی آقای لاریجانی تصمیم خودش را برای کاندیداتوری اعلام کند، آن زمان بحث های دیگری پیش می آید که می توان گفت جریانات سیاسی درباره حمایت از آقای لاریجانی به اجماع می رسند یا خیر.

این فعال سیاسی اعتدالگرا یادآور شد: می طلبد همه جریانات سیاسی با توجه به شرایط حساس کشور مواضع مشترکی نسبت به یک فرد داشته باشند. وقتی برای هدایت تیم فوتبال از خارج مربی می آوریم، امثال آقای لاریجانی سرمایه کشور هستند و در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاست خارجی تجربه اجرایی، ایده و برنامه دارند.

وی با بیان اینکه الان زمانی است که باید جریانات سیاسی کشور کنار هم قرارگرفتن را تمرین کنند، افزود: دنیا آقای لاریجانی را به عنوان دیپلمات قوی قبول دارد و دیگر نیاز نیست که برای حل مسائل منطقه ای و بین المللی وقت تلف شود. می توان با استفاده از سرمایه های کشور این مسائل را طوری حل کرد که مردم آثار اقتصادی اش را لمس کنند.

این فعال سیاسی نزدیک به علی لاریجانی درباره تأثیر برنامه تخریبی طیف تندرو اصلاحات بر تصمیم علی لاریجانی درباره انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: نمی شود داخل آب رفت و خیس نشد. انتخابات از این حرف و حدیث ها زیاد دارد بنابراین اینها یکسری مسائل طبیعی است.

لاهوتی با بیان اینکه مهمترین فاکتور تصمیم شخص آقای لاریجانی است، افزود: او تا الان سخن و حرفی مبنی بر کاندیداتوری اعلام نکرده، اگر خواست حضور پیدا کند گام بعدی آن است که عقلای سیاسی با هم بنشینند و به یک جمع بندی برسند. حالا این افرادی که اظهارنظر می کنند، خیلی تصمیم‌گیر در تشکیلات نیستند، آقای لاریجانی تصمیم بگیرد بحث های دیگری می شود که اجماع دو جریان سیاسی امکان دارد اتفاق بیفتد چون عقلای دو جریان سیاسی آقای لاریجانی را قبول دارند.