معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: میدان عمل باید ۲۴ ساعته با دانشگاه متصل باشد و در این راستا پیش بینی کردیم دانشگاه‌های نیروها تقویت شوند و این گونه دانشگاه‌ها به مسائل بنیادین بپردازند.

سردار نقدی: یک طرف جنگ غزه، نتانیاهو فارغ‌التحصیل هاروارد است و یک طرف آن فارغ‌التحصیل الازهر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در سی‌امین مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: هدف از پژوهش، تعلیم، تعلم و تحقیق سعادت بشر است، اما کدام علم می‌تواند بشریت را به سعادت سوق دهد؛ اگر به جنگ در غزه نگاه کنید ملاحظه می‌کنید که یک طرف آن نتانیاهو فارغ‌التحصیل هاروارد است و یک طرف آن فارغ‌التحصیل الازهر قرار دارد.

وی افزود: جمعیتی محدود در زندان بزرگی به اسم غزه ۷۵ سال است که در محاصره هستند و وقتی این جوانان بعد از ۷۵ سال به خانه‌های غاصبین دست می‌یابند انتظار می‌رود عقده این سال‌های خود را خالی کنند و حداقل آن این است که خانه‌ها را آتش بزنند، ولی با این وجود هیچ اقدامی نمی‌کنند در صورتی که طرف مقابل ۶۰ هزار خانه را در غزه ویران کردند.

سردار نقدی عنوان کرد: در یک طرف قضیه از آب هم مضایقه می‌کند و مانع رسیدن امکانات اولیه حیات به مردم می‌شوند، اما آن طرف عده‌ای هستند که در چنین شرایطی اسیر خود را علاوه بر اینکه به اصطلاح سیراب می‌کند سگش را هم می‌دهد به بغلش تا با خودش ببرد. یک طرف بیمارستان‌ها را به آتش می کشد و رساندن دارو را قطع می‌کند، اما در سوی دیگر به بیمار در اسارت خود دارو‌های لازمش را می‌رساند.

وی با تاکید بر اینکه این محصول تفکر توهش غرب در برابر تمدن اسلامی است، افزود: در جنگ غزه تاکنون ۴۵۰ تانک منهدم شده و این در شرایطی روی داده که این‌تانک‌ها به سامانه‌های واکنشی دفاعی مدرن مجهز هستند به همیت دلیل رزمنده فلسطین برای انهدام آن‌ها خود را به نزدیک‌ترین نقطه تانک و نفر بر می‌رساند تا سامانه دفاعی تانک غیر قابل استفاده شود و بدین شکل از نقطه صفر این‌تانک‌ها منهدم می‌کنند؛ حال این شجاعت را مقایسه کنید با کسانی که تمام سلاح‌ها را دارند، ولی به جنگ نمی‌آیند.

معاون ماهنگ‌کننده سپاه پاسداران با بیان اینکه شما از هر بعدی آن را مقایسه کنید این تفاوت قابل مشاهده است، افزود: کدام تفکر و دانش بهره‌وری دارد؛ جامعه‌ای در محاصره و از همه چیز محروم که پهپاد‌ها و ماهواره‌ها تمام فعالیت‌های آن‌ها را رصد می‌کنند و حتی دکل‌ها بلند دیده بانی و دیوار‌های بلند بتونی مجهز به لرزه نگار در مقابل آن‌ها قرار دارد و تمام حرکات را زیر نظر دارد و حتی تمام تلفن‌ها را هم شنود می‌کنند و شبکه جاسوس‌ها را بسیج کردند، ولی با این حال نمی‌توانند بفهمند چه تعداد آموزش‌های نطامی را فراگرفتند و این در حالی است که در طرف مقابل فرماندهان را از درب خانه هایشان بیرون کشیده و اسیر می‌کنند.

وی‌افزود: بخش اعظم رسانه‌های دنیا در دست صهیونیست‌ها قرار دارد، ولی در طرف مقابل در سنگر زیر زمینی یک دوربین گذاشته و از طریق آن پیام خود را منتقل می‌کند؛ در چنین شرایطی کدام یک توانسته پیام خود را به جهان منتقل کند و تاثیر گذار باشد.

سردار نقدی با بیان اینکه آن‌ها از اساس به بیراهه رفتند، چون خواستند با انسان به مانند یک شی برخورد کنند لذا محصول آن‌ها این‌شده که می‌بینید، گفت: آمریکا ۳۳ هزار میلیارد دلار بدهی دارد و هیچ راه برگشتی هم برای پرداخت این بدهی‌ها ندارد و از سوی دیگر قدرت نطامی آن‌ها هم با این همه سلاح نتوانسته علیه یک گروه کوچک غلبه کند و حتی در افغانستان وقتی فرار کردند به اندازه یک ارتش کامل سلاح برجای گذاشتند و این هم موضوعی است که دستگاه‌های رسمی آمریکا آن را اعلام کردند.

وی ادامه داد: انسان جزو جامدات نیست که بخواهیم در آزمایشگاه‌ها آن را بررسی کنیم؛ بلکه باید از خالق آن سوال کرد؛ بر این اساس دانشگاه امام حسین (ع) باید به حوزه گروه علوم انسانی اهتمام و تمرکز بیشتری داشته باشد؛ البته از اینکه دانشگاه را به سمت حل نطام مسایل می‌برید، قابل تقدیر است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران تاکید کرد: امروز در حوزه مسائل انسانی و در حوزه بهداشتی دشمن خیمه زده از این روی باید ما هم در نظام بهداشت درمان مقابل آن‌ها خیمه بزنیم و با آن‌ها مبارزه کنیم که این هم با جهاد علمی میسر می‌شود.

وی افزود: بعد از حوادث غزه میزان فروش قرآن هفت برابر شده است، چون مردم دنبال حقیقت می‌گردند و اگر شما می‌بینید در شهر اسلو مردم نیمه شب به خیابان‌ها می‌روند دنبال رسیدن به حقیقت هستند لذا در این رابطه ترجمه کتاب خیلی اهمیت دارد.

وی‌ ادامه داد: میدان عمل باید ۲۴ ساعته با دانشگاه متصل باشد و در این راستا پیش بینی کردیم دانشگاه‌های نیروها تقویت شوند و این گونه دانشگاه‌ها به مسائل بنیادین بپردازند.