جزئیات جدید از قیمت مرغ در بازار امروز را در ادامه دنبال کنید

قیمت مرغ امروز 27 دی 1402 اعلام شد | ارزانی قیمت مرغ در راه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بعد از افزایش قیمت مرغ با کاهش قدرت خرید مردم رو به رو شدیم. بر همین اساس قیمت مرغ روند کاهشی پیش گرفت. قیمت مرغ هم اکنون 37 تا 40 هزارتومان است. قیمت مرغ کاهش داشته و در بازار نیز هیچ کمبودی نداریم. قیمت مرغ نسبت به ماه های گذشته روند تعادلی خود را حفظ خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اقدامات این سازمان در تأمین و نظارت بر توزیع مرغ و گوشت قرمز، گفت: هیچگونه کمبود یا محدودیتی در توزیع این دو کالای اساسی وجود ندارد.

برادری افزود: جهاد کشاورزی استان تهران با تلاش‌های شبانه‌روزی و جلسات مستمر با اتحادیه‌ها، کشتارگاه‌ها و سایر تشکل‌ها، روزانه ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تن گوشت مرغ گرم در سطح شهر تهران و ۱۶ شهرستان تابعه توزیع می‌کند.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی تنها متولی تأمین و مدیریت عرضه با قیمت مصوب است و نظارت بر مراکز عمده و خرده فروشی میادین میوه و تره‌بار از طریق جهاد کشاورزی منتج به عرضه مرغ به‌نرخ مصوب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: میادین میوه و تره‌بار عمده استان تهران و امین‌آباد به‌عنوان پایانه و سکوی عرضه وظیفه توزیع گوشت مرغ تأمین‌شده توسط جهاد کشاورزی استان را به کاسبین سطح شهر، اصناف، رستوران‌ها، پزنده‌ها، پادگان‌ها و سایر مراکز عرضه با قیمت عمده ۷۳هزار تومان به‌عهده دارند.

وی قیمت این کالای پروتئینی را در این میادین ۷۳ تا ۷۸ هزار تومان عنوان کرد و افزود: روزانه ۳۰۰ تن مرغ منجمد نیز در سطح میادین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شهرستان‌ها درحال عرضه است و قیمت‌ها تحت نظارت بازرسین قرار دارد.

برادری نیاز روزانه استان تهران به گوشت مرغ را ۱۴۰۰ تن اعلام کرد و گفت: ۴۰درصد این میزان با قیمت مصوب در میادین میوه و تره‌بار به‌صورت عمده و خرده توزیع می‌شود و مابقی نیز از طریق کشتارگاه‌های استان و استان‌های معین تأمین می‌شود.

وی با اشاره به عرضه گسترده گوشت قرمز بیان کرد: در زمان حاضر به‌منظور تنظیم بازار، گوشت قرمز گوسفندی به‌صورت شقه با قیمت هر کیلوگرم ۲۸۲ هزار تومان، گوشت قرمز گوساله به‌صورت بسته‌بندی با قیمت ۲۹۹ هزار تومان و گوشت قرمز گوساله و گوسفند منجمد قطعه‌بندی با قیمت هر کیلوگرم از ۲۱۵ تا ۲۲۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اضافه کرد: این اقلام با هدف سهولت در دسترسی شهروندان علاوه بر میادین، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شهرستان‌ها نیز بدون محدودیت در حال توزیع است و کمبودی در بازار نداریم.