از سخن اخیر محسن هاشمی چنین برمی‌آید که کارگزاران بدش نمی‌آید روحانی بعد از این همان نقشی را ایفا کند که خاتمی ایفا می‌کرد.

کارگزاران می‌خواهد روحانی لیدر اصلاحات باشد؟/ چرا دیگر خاتمی را نمی‌تواند لیدر اصلاح‌طلبان دانست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اخیرا اعضای حزب کارگزاران سازندگی با حسن روحانی دیدار داشته‌اند و آن‌طور که در مجله محمد قوچانی یعنی «آگاهی نو» روایت شده، محسن هاشمی، رئیس کمیته سیاسی کارگزاران از روحانی خواسته است که «جبهه اصلاحات را از انفعال خارج کنید».

او با انتقاد از بزرگان جریان اصلاح‌طلبی به روحانی گفته است که فقط حلقه خاصی میان او، خاتمی، ناطق نوری و اسحاق جهانگیری برپا شده که خروجی خاصی ندارد و تا زمانی که «شما سران ابتکار عملی نداشته باشید تحولی رخ نمی‌دهد».

به نظر می‌رسد انتقاد هاشمی به طیف رادیکال جبهه اصلاحات باشد که در چندوقت اخیر عملا همه اصلاح‌طلبان را در حوزه انتخابات معطل نگاه ‌داشته‌اند و اجازه نمی‌دهند جبهه اصلاحات موضعی پیش‌برنده در موضوع انتخابات اتخاذ کند. آنها حتی خاتمی را هم همراه خود کرده‌اند و مشاهده می‌کنیم که خاتمی هم مانند افراطی‌ها علاوه بر حمله به نهادهای برگزارکننده انتخابات بلکه به اصل انتخابات در جمهوری اسلامی حمله می‌کند.

رادیکال‌های اصلاحات با طرح تحریم انتخابات از یک سو می‌خواهند بر ریزش شدید سرمایه اجتماعی خود سرپوش بگذارند و از سوی دیگر نظام را تضعیف کنند؛ موضوعی که خوش‌آمد حزب کارگزاران سازندگی نیست و حالا می‌بینیم که آنها از روحانی می‌خواهند به طور جدی وارد عمل شود تا اصلاح‌طلبانی که خواهان مشارکت در انتخابات هستند به نظم انتخاباتی برسند.

در این شرایط به نظر می‌رسد کارگزاران بدش نمی‌آید روحانی بعد از این همان نقشی را ایفا کند که خاتمی ایفا می‌کرد و این سخن محسن هاشمی ناظر به همین موضوع که در شرایطی که خاتمی دچار انفعال است ضرورت دارد لیدری تازه برای اصلاح‌طلبان پیدا شود که از نگاه کارگزاران آن لیدر تازه می‌تواند حسن روحانی باشد.