رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان امروز (چهارشنبه) تصریح کرد جنایاتی که هم‌اکنون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود هیچ فرقی با جنایات آدولف هیتلر ندارد.

اردوغان: نتانیاهو هیچ فرقی با هیتلر ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اردوغان در توصیف جنایات صهیونیست‌ها تصریح کرد: «ما شاهد اردوگاههای نازی‌های اسرائیل هستیم. آن‌ها عجیب و غریب درباره هیتلر حرف می‌زنند.چه فرقی بین آن‌ها و هیتلر است؟ طوری برخورد کرده‌اند که حتی ما دلمان برای هیتلر تنگ می‌شود».

پیش از این رئیس‌جمهور ترکیه، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را نسل‌کشی خوانده بود و رژیم صهیونیستی را یک «دولت ترویست» توصیف کرده بود و از جامعه جهانی خواسته بود که درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه تحقیقات انجام دهند.

وی در ادامه از حمایت غرب از جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که ترکیه آمادگی پذیرش دانشگاهیان و دانشمندانی را دارد که به واسطه ابراز عقایدشان درباره جنگ غزه و علیه رژیم صهیونیستی تحت تعقیب و پیگرد قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش آناتولی، اردوغان با انتقاد از سیاست‌های غرب در حمایت از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «شورای امنیت، رسانه‌ها، اتحادیه اروپا و اتحادیه‌های روزنامه‌نگاری یعنی تمام نهادهایی که ادعای دموکراسی دارند همه در مسئله حمله اسرائیل به غز مردود شدند».