نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای مقابله با موج درز اطلاعات از نشست‌های کابینه امنیتی به فکر گرفتن تست دروغ‌سنجی از وزرای کابینه افتاده است.

دستور نتانیاهو به وزرای کابینه برای دادن تست دوره‌ای «دروغ‌سنجی»
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از درز اطلاعات محرمانه جلسات کابینه به رسانه‌ها عصبانی است به وزرا و دیگر مقام‌های شرکت‌کننده در جلسات مهم دستور داده تست دروغ‌سنجی بدهند.

طبق گزارش کانال 12 اسرائیل نتانیاهو گفت: «تمامی کسانی که در جلسات کابینه و جلسات امنیتی شرکت می‌کنند بایستی این کار را انجام دهند چون ادامه کار به شکلی که الان هست امکان‌پذیر نیست.»

طبق این گزارش، نتانیاهو گفته دستور کار بر روی لایحه‌ای را داده تا افراد شرکت‌کننده در جلسات کابینه ملزم به دادن تست‌های دوره‌ای دروغ‌سنجی با دستگاه «پلی‌گراف» شوند.  

اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل در جلسه هفتگی کابینه در شرایطی مطرح شده که اختلاف میان وزرای او با مقام‌های نظامی رژیم در یکی از جلسات کابینه امنیتی به شدت جنجالی شده است.

پلی‌گراف دستگاهی برای سنجیدن شاخص‌های فیزیولوژیک بدن فرد مانند فشار خون، تنفس و فعالیت الکتریکی پوست است. ادعاها درباره توانایی این دستگاه برای نشان دادن دروغگویی افراد همواره محل سوال بوده است.