بیش از ۱۰۰روز از جنایات رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه می‌گذرد. صهیونیست‌ها به هیچ پروتکلی پایبند نبوده و برای جبران تحقیری که در ۷اکتبر شده‌اند از هیچ جنایتی رویگردان نیستند و برای‌شان فرقی نمی‌کند که بمب آنها در مدرسه منفجر خواهد شد یا در بیمارستان. شدت جنایت‌ها به‌قدری گسترده بوده که سخنگوی ارتش رژیم‌صهیونیستی در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ان به این مطلب اذعان کرده است که «سربازان اسرائیلی اصول درگیری را نقض کرده‌اند. آنها نباید در نزدیکی گروگان‌ها اقدام به تیراندازی می‌کردند.»

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کوک ماشین آدم‌کشی

ماشین جنگی صهیونیست که از طرف آمریکا کوک می‌شود بیش از۲۱هزارنفر ازاهالی غزه رابه شهادت رسانده و میلیون‌ها نفر را آواره و محتاج امکانات اولیه زندگی کرده است و از این‌سو سازمان‌های حقوق‌بشری که منتظر فرصتی برای مداخله در امور داخلی کشورها هستند، در مقابله با رژیم غاصب قدس کارایی و اثرگذاری خود را از دست داده‌اند زیرا اعلامیه‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل هیچ اثری در توقف جنایات در کرانه باختری نداشت و حجم ویرانی و نسل‌کشی آشکار در غزه دلیلی بر این مدعاست اما از همه اینها بدتر سکوت دهشتناک حکام عربی در قبال این حجم از جنایت‌ها در مقابل چشمان آنهاست. جمله معروفی است که می‌گوید: فلسطینی‌ها دو دشمن ‌دارند؛ اسرائیل و سران عرب شرایط پس از طوفان‌الاقصی دقیقا توصیف‌گر این وضعیت است وحتی منابع غربی افشا کرده‌اند که مقامات کشورهای عربی به استقبال اقدامات جنایتکارانه رژیم جعلی اسرائیل رفته  و خواهان نابودی حماس هستند تاجایی که بخشی هم که مقاومت را بر سازش و مذاکره ارجح می‌داند نیز به سرنوشت آنهایی که اسلحه را به زمین گذاشته و تن به سازش دادند دچار شده و تبدیل به نیروهای نیابتی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی شوند و سرزمین مادری و قبله اول مسلمانان را دو‌دستی به اشغالگران تقدیم کنند.

 

چراغ سبز برای تداوم جنایت

مواضع حکام عرب نسبت به جنگ غزه حکم یک چراغ سبز برای تداوم این جنایت‌ها را دارد زیرا نه فقط از ظرفیت‌های خود برای مهار رژیم‌صهیونیستی استفاده نکرده و در نقش تماشاچی ظاهر شده‌اند بلکه ندای ملت‌ها منطقه و خودشان را که یک‌صدا خواستارمقابله جدی باصهیونیست‌ها هستند‌،نادیده گرفته‌اند وملاحظات بین‌المللی وارتباط با آمریکا و رژیم‌صهیونیستی را اولویت خود اعلام کرده‌اند زیرا بیم آن را دارند که در صورت کوچک‌ترین نافرمانی، طعمه بعدی این سلطه‌گران باشند در صورتی‌که تجربه‌های تاریخی نشان می‌دهد وحدت ملت‌های منطقه در مقابل رژیم‌صهیونیستی یا هر دولت متجاوز دیگری تنها راه نجات و استقلال کشورهاست. به‌رغم این‌که همگان به این گزاره اذعان دارند که تداوم جنایات، ریشه در بی‌عملی حکام عرب و برخی از کشورهای اسلامی دارد اما در این میان نظام جمهوری اسلامی همچنان بر آرمان فلسطین پایبند است و با برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها، گفت‌و‌گوهای منطقه‌ای و حضور در نشست‌های اضطراری سازمان‌های اسلامی سعی دارند از توان خود برای کمک به مردم فلسطین استفاده کنند. برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری» در تهران با حضور ۱۰۰نفرازعلمای برجسته جهان اسلام، یکی ازاین اقدامات است که روز گذشته انجام شد و سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

مسأله فلسطین مهم‌ترین مسأله امت اسلامی 

سیدابراهیم رئیسی در این کنفرانس با بیان این‌که مهم‌ترین مسأله امت اسلامی، امروز مسأله فلسطین است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران فرمودند فلسطین مسأله اول جهان اسلام است و آزادی قدس شریف دارای اولویت در جهان اسلام است و این اجتماع برای پرداختن به مهم‌ترین مسأله جهان اسلام یعنی فلسطین شکل گرفته است.رئیس‌جمهور راه‌حل مسأله فلسطین را مقاومت و ایستادگی دانست و خاطرنشان کرد: اگر جریان ظالم، منطق و مذاکره را برنمی‌تابد تنها منطق در مقابلش مقاومت است. همین امروز پیروز نبرد الاقصی فلسطین است و شکست‌خورده این میدان، رژیم‌صهیونیستی و حامیان اوست. تحلیل نبرد الاقصی از ۷ اکتبر، تحلیل از میانه راه است. باید موضوع فلسطین را غصب و ظلم به فلسطینیان در ۷۵ سال گذشته بدانیم. با این که کرانه باختری مسلح نیست اما در همین اواخر، بیش از ۲۰۰ نفر در این منطقه شهید شده‌اند.

 

حمایت از فلسطین، سیاست جمهوری اسلامی 

رئیسی تصریح کرد: بارها بدون ‌لکنت اعلام کردیم در سیاست جمهوری اسلامی حمایت از فلسطین و گروه‌های مقاومت در دستور کار قرار دارد. مگر می‌توان بی‌تفاوت بود نسبت به مردمی که در جای‌جای جهان‌ مورد ظلم قرار گرفته‌اند. باید از کسی که از خود، دین و خانواده خود دفاع مشروع می‌کند حمایت شود.رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که باید به اشغال پایان داده شود و اشغالگر مورد مجازات و کیفر قرار گرفته و خسارت را پرداخت کند، افزود: ادامه اشغال نه مالکیت می‌آورد نه مشروعیت. کدام ‌نظام ‌حقوقی و مکتب حقوقی در دنیا می‌پذیرد که ادامه اشغال، مالکیت و مشروعیت بیاورد!

 

پروژه عادی‌سازی، امنیت‌ساز نیست

رئیسی گفت: پرچم دفاع از فلسطین را امام(ره) برافراشت و رهبری فرزانه انقلاب نسبت به فلسطین در این سال‌ها ذره‌ای عقب‌نشینی نکردند و همواره به کسانی که به‌دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی هستند تاکید کردند که عادی‌سازی روابط با این رژیم به‌هیچ‌وجه امنیت‌ساز نیست، نه برای کشورهای منطقه و نه برای رژیم‌صهیونیستی. رئیس‌جمهور اضافه کرد: اکنون کسی در جهان جرات می‌کند سخن از عادی‌سازی بگوید؟ کشورهایی که روابط خود را با رژیم‌صهیونیستی عادی‌سازی کردند، می‌توانند جلوی مردم و امت‌شان، سر خود را بلند کنند؟رئیسی با بیان این‌که جریان سازش یا تفکر کنار آمدن در موضوع فلسطین جواب نداد، گفت: نشستن سازمان آزادیبخش فلسطین پای میز مذاکرات کمپ‌دیوید، شرم‌الشیخ و اسلو پاسخگو نبود. دلیل این‌که جریان سازش نتوانست کاری از پیش ببرد این بود که طرف مقابل به میثاقش پایبند نیست. رژیم‌صهیونیستی تاکنون بیش از ۴۰۰ قرارداد، مصوبه و بیانیه‌ بین‌المللی را نقض کرده است.

 

صدور حکم عادلانه از دادگاه، انتظار جهان بشریت

وی با بیان این‌که ۱۰۰روز از جریان غزه می‌گذرد و دادگاه بین‌المللی تشکیل شده است، گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند این دادگاه ازمسیر خارج شود. من به حقوقدانان این دادگاه پیام می‌دهم امروز اولا در برابر خداوند متعال و ثانیا دربرابر وجدان بشری و ثالثا دربرابر تاریخ و آینده باید نسبت به این ظلمی که بربشریت وحقوق انسان رفته پاسخگو باشد.

رئیسی تصریح کرد: اگر دادگاه حکم عادلانه‌ای بدهد، یقین بدانید سربلند است. آنچه بعدا اجرا می‌شود بحث دیگری است اما جهان بشریت ازحکم عادلانه تقدیر خواهد کرد ولی اگر دست‌شان بلرزد وتحت تأثیر قدرت آمریکایی‌ها و غربی‌ها و ثروت و قدرت قرار بگیرند، بدانندکه پاسخگو نخواهند بود. انتظار این اجلاس وجهان بشریت از این دادگاه، صدور حکم عادلانه است.