یک فعال سیاسی گفت: رادیکال‌های اصلاحات چندسالی است که تبدیل به اپوزیسیون شده‌اند.

اصلاح‌طلبان میانه‌رو هرچه سریع‌تر از رادیکال‌ها اعلام برائت کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: شکاف در بین دو طیف چپ و راست اصلاحات بیش از همیشه بالا گرفته است. رادیکال‌ها این روزها نشان می‌دهند که با معیارهای اپوزیسیون هم‌خوان شده‌اند و میانه‌روها باور به مشارکت همه‌جانبه در انتخابات و پیروی از قواعد مرسوم سیاسی دارند.

محمدعلی پورمختار، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «بخشی از اصلاح‌طلبان که رویکردی رادیکال دارند، چند سالی می‌شود که تبدیل به اپوزیسیون شده‌اند اما رسما اعلام نمی‌کنند. این درحالی است که به هر حال در بیانیه‌هایشان یا مواضع تحریمی‌شان می‌شود دریافت که رویکرد و نظرات آنها تفاوتی با اپوزیسیون خارج‌نشین یا داخلی ندارد. اینها بر اصلاح‌طلبانی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند هم فشار وارد می‌کنند تا آنها نامزدی در انتخابات ارائه ندهند».

او ادامه داد: «طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان هم هنوز به انقلاب اسلامی و خون شهدا معتقدند و اراده شرکت در انتخابات را دارند و شنیده می‌شود که این طیف میانه‌رو با طیف تندرو در جلساتی، بحث‌های تندی با یکدیگر داشته‌اند و خوشبختانه گویا نظرات رادیکال‌ها در اکثریت نیست؛ شاهدش هم تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان است که در انتخابات نامزد شده‌اند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اصلاح‌طلبان هم مانند اصولگرایان تعدادی از نیروهای‌شان ردصلاحیت شدند اما از آن سو تعداد قابل توجهی از آنها هم تأییدصلاحیت شدند و امکان ارائه لیست و حتی امکان ارائه چند سرلیست را دارند و به نظر می‌رسد بخش مهمی از اصلاح‌طلبان به صورت جدی وارد عرصه انتخابات شوند».

پورمختار در پایان گفت: «به هر حال اگر جریان کلی اصلاحات نظر بر حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات است و میانه‌روها می‌خواهد در ادامه مسیر سیاست را از مسیر قانونی دنبال کند، باید از طیف تندرو اعلام برائت کنند. نیروهای میانه‌رو باید اطلاعیه دهند و به مردم بگویند که ما نظرمان مانند تندروها نیست و می‌خواهیم با ارائه برنامه منسجم در انتخابات شرکت کنیم. از سوی دیگر برای ادامه مسیر آینده اصولی کلی از جریان اصلاحات را ترسیم کنند که منظورشان از اصلاحات چیست. چنین تعریفی باعث می‌شود در آینده برخی رادیکال‌ها از یک جریان سیاسی به نام اصلاحات سوءاستفاده نکنند».