یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: نیازی نیست ایران وارد منازعه شود زیرا نیروهای مقاومت به انداره کافی توان دارند که بتوانند در این جنگ پیروز شوند.

شک نکنید آمریکا و متحدان اروپایی‌اش سرافکنده از منطقه بیرون می‌شوند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وضعیت در منطقه پر تنش است و آمریکایی‌ها با تجاوز به خاک عراق بعضی از مواضع نیروهای مقاومت را هدف حملات نظامی قرار داده است.

سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آمریکایی و متحدان اروپایی خودشان در خط مقدم قرار گرفته‌اند و نشان دادند دشمن اصلی و جنگ‌افروز اصلی منطقه و خاورمیانه هستند. تا امروز پشت نیروهای نیابتی خودشان پنهان می‌شدند اما حالا خودشان در خط اول قرار گرفته‌اند و باید بگوییم تنش جدی میان نیروهای مقاومت و دشمنان اصلی منطقه یعنی آمریکا و انگلیس در حال شکل‌گیری است. آمریکایی‌ها باید بدانند نیروهای مقاومت ریشه‌دار است و توسط ملت‌ها حمایت شده است و امروز با تجاوزگری‌های آمریکایی‌ها و شرکایش مقابله خواهد کرد».

او ادامه داد: «شک نکنید آمریکا و متحدان اروپایی‌اش سرافکنده از منطقه بیرون می‌شوند. تجربه نشان داده است که مهاجم‌ها شکست‌ خواهند خورد؛ همان‌طور که دیدیم آمریکا با چه سرافکندگی از عراق و افغانستان خارج شد. اکنون هم محور مقاومت پیروز این نبرد می‌شود».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «به زعم آمریکایی‌ها و متحدان اروپایی‌اش ایران حامی اصلی نیروهای مقاومت است و جمهوری اسلامی هم به صراحت می‌گوید که از نیروهای مقاومت حمایت می‌کنیم اما اینکه ایران خودش بخواهد مستقیم وارد این منازعه شود، در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نیست زیرا کشاندن پای ایران به منازعه‌ای گسترده‌ای خواسته صهیونیست‌هاست و اصلا نیازی نیست که ایران وارد چنین نزاعی شود زیرا نیروهای مقاومت به انداره کافی توان دارند که خودشان بتوانند در این جنگ پیروز شوند».

نقوی حسینی در پایان گفت: «واقعیت این است که معمولا دموکرات‌ها دنبال جنگ نیستند و تلاش می‌کنند از درگیری و جنگ پرهیز کنند؛ برخلاف جمهوری‌خواهان که دنبال جنگ هستند. در اینجا رژیم صهیونیستی می‌خواهد منازعه‌ای گسترده ایجاد کند و جمهوری‌خواهان هم به پیروی از آنها بر دولت بایدن فشار می‌آورند اما به نظر می‌رسد دولت بایدن تن به این موضوع نخواهد داد».