یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اصولگرایان با یکدیگر چانه می‌زنند اما این چانه‌زنی‌ها در آخرین مرحله به وحدت می‌رسد.

اصولگرایان خودشان رقیب یکدیگر شوند، به نتیجه دلخواه نمی‌رسند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وحدت اصولگرایی خواسته‌ای است که همه دلسوزان انقلاب اسلامی خواستار آن هستند. حالا پرسش این است که واقعا اصولگرایان تا چه حد به این مهم نزدیک‌اند؟

حسین ابراهیمی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «من تصور می‌کنم انشقاق اصولگرایان تبدیل به وحدت می‌شود؛ یعنی اصولگرایان چاره‌ای جز وحدت ندارند و اگر وحدت نکنند همه‌شان باخته‌اند. اصولگرایان نمی‌توانند بدون وحدت به نتیجه برسند. اصولگرایان با یکدیگر چانه می‌زنند اما این چانه‌زنی‌ها در آخرین مرحله به وحدت می‌رسد زیرا هیچ یک به تنهایی نمی‌توانند آراء اصولگرایی را به دست آورند. تصور می‌کنم آخرین لحظه به وحدت می‌رسند زیرا اگر انشقاق به دست آمد دیگر جایی برای پیروزی حداکثری وجود نخواهد داشت زیرا اگر خودشان رقیب یکدیگر بشوند، طبیعتا به نتیجه‌ای که بتوانند رأی کامل را به دست آورند، نمی‌رسند».

او ادامه داد: «بزرگانی هستند که با توصیه‌شان، زمینه وحدت را فراهم می‌کنند. اصولگرایان حتما به وحدت کامل می‌رسند اما تا من به یاد دارم اصولگرایان تا دقیقه آخر چانه می‌زدند و بعضا سهم‌خواهی می‌کردند اما در آخر به توافق می‌رسیدند.. تردید نکنید که رسیدن به وحدت قطعی است و امیدوار هم هستیم خدا مانع شود که برخی اصولگریان حب قدرت داشته باشند و منافع ملی، اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را نادیده بگیرند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «جامعه روحانیت هم که من عضو آن هستم به هیچ وجه اهل انشقاق نیست. اعضای جامعه روحانیت اصلا خواستار تفرق نیستند و مطلوب آنها به وجود آمدن وحدت حداکثری میان همه اصولگرایان است».

ابراهیمی در پایان گفت: «من تصور می‌کنم جبهه پایداری هم گرچه همواره دنبال سهم‌خواهی بوده است اما در آخرین لحظه به وحدت می‌پیوندد زیرا آنها هم متدین و ولایی هستند و در نهایت منافع نظام و کشور برایشان از منافع گروهی مهمتر است».