قیمت دلار در بازار امروز اعلام شد.

قیمت دلار با سر زمین خورد | قیمت دلار امروز 27 بهمن چند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت دلار در سومین روز هفته با نوسان کاهشی بازگشایی شد. برگشت قیمت این اسکناس به پله‌ چهارم کریدور ۵۰ هزار تومانی با ارزپاشی سیاست‌گذار رخ داد اما روند تقاضا بر قدرت بازارساز چربید و این اسکناس به همراه افزایش قیمت درهم به کانال‌ بالاتر راه یافت.

قیمت دلار روز پنجشبه با کاهش قیمت و عقب‌نشینی از نیمه کریدور ۵۰ هزار تومانی بازگشایی شد؛ اما در ادامه معاملات، روند تقاضا تشدید شد و زور بازارساز به افزایشی‌ها نرسید. این اسکناس بار دیگر در میانه کریدور ۵۰ هزار تومانی قرار گرفت و سایر ارزها نظیر درهم نیز در روند صعودی قرار گرفتند و مسیری که صبح دوشنبه رفته بودند را برگشتند.

در سومین روز هفته برخی معامله‌گران رشد تقاضا را عاملی در به هم خوردن معادلات سیاست‌گذار برای بازار ارز عنوان کردند. به اعتقاد آنها برگشت قیمت درهم به کانال ۱۵ هزار تومانی، رسیدن پوند انگلیس به نزدیکی کانال ۷۰ هزار تومانی و بازگشت یورو به نزدیکی منطقه ۶۰ هزار تومانی حکایت از کاهش قدرت سیاست‌گذار در مدیریت بازار ارز و ارزپاشی دارد.

پیش بینی قیمت دلار

تحلیلگران اقتصادی روند برگشتی قیمت دلار در سه روز اخیر را اصلاح قیمت در روند صعودی می‌دانند و معتقدند که این اصلاح قیمت، دوام زیادی ندارد و دلار دوباره به سقف کریدور برمی‌گردد. آنها می‌گویند تا پیش از پایان‌یافتن سال جدید، دلار سقف قیمتی  قبلی را خواهد شکست.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند قیمت دلار در بلند‌مدت به متغیرهای کلان اقتصادی وابستگی دارد و تاثیر اخبار، رویدادهای سیاسی و ایجاد فضای آرام در معاملات، اثر کوتاه‌مدتی بر بازار ارز دارد. آنها معتقدند متغیرهای اقتصادی کشورها تحت تاثیر شرایط یا استراتژی‌های بلندمدت تغییر می‌کند. بنابراین نباید انتظار داشته باشیم با ریتم اخبار مساعد یا ارزپاشی، فاکتورهای اقتصادی تغییر کند و بعید است که دلار با سناریوسازی سیاست‌گذار در بلندمدت کنترل شود.

در معاملات روز دوشنبه، بازار ارز برخلاف دو روز ابتدایی هفته حاکی از تمایل معامله‌گران به خرید بود تا فروش. با توجه به اینکه پایان سال ذر پیش است، فعالان بازار ارز در روزهای اخیر ترجیح می‌دهند به جای تماشاچی بازیگر باشند.