در ادامه جزئیات جدید از انتقال سهام عدالت را بخوانید.

واگذاری سود سهام عدالت متوفیان آغاز شد | خبر فوری برای وراث سهام عدالت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمود حسنلو اظهار کرد: انتقال سهام عدالت توسط یکی از وراث یا نماینده آنها که در سجام احراز هویت شده، از طریق مراجعه به یکی از شعب سراسر کارگزاری‌های بورسی یا یکی از شعب بانک‌های ملی، تجارت، پارسیان و ملت انجام می‌شود.

محمود حسنلو اعلام کرد که فرآیند تقسیم ارث سهام عدالت متوفیان بین وراث از طریق سامانه "میراث" در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: انتقال سهام توسط یکی از وراث یا نماینده آنها که در سجام احراز هویت شده، از طریق مراجعه به یکی از شعب سراسر کارگزاری‌های بورسی یا یکی از شعب بانک‌های ملی، تجارت، پارسیان و ملت انجام می‌شود.

حسنلو خاطرنشان کرد: تمامی فرآیند اجرای این اقدام، رایگان بوده و لازم نیست وراث هیچ گونه مبلغی را پرداخت کنند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تاکید کرد: همچنین هر یک از وراث می‌توانند به صورت جداگانه و با مراجعه به درگاه ذی نفعان بازار سرمایه به آدرس https://ddn.csdiran.ir نسبت به پرونده خود آگاهی پیدا کنند.

وی اعلام کرد: به محض تشکیل پرونده در یکی از شعب، وضعیت پرونده همه وراث در سایت https://ddn.csdiran.ir قابل مشاهده خواهد بود.

حسنلو با بیان این که توصیه ما به وراث این است که تشکیل پرونده و اقدام برای تقسیم ارث را به روزهای پایانی سال موکول نکنند، گفت: در پایان سال فرآیند توزیع سود سهام عدالت را خواهیم داشت، اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت متوفیان حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه به پایان برسد، سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته به حساب آنها پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ با راه‌اندازی سامانه «میراث» در ۱۵ آبان ماه سال جاری از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه که با حضور مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس رونمایی شد، انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تسهیل شد.

گفتنی‌ است؛ یکی از وراث که حتما باید سجامی شده باشد در ابتدا باید به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» وارد شوند و در گام بعدی با ورود به بخش «امور سهام عدالت متوفی» و با وارد کردن کدملی و تاریخ تولد متوفی در بخش «استعلام نوبت تشکیل پرونده» نسبت به زمان فرارسیدن تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کرده، پس از آن در صورت تائید زمان تشکیل پرونده می‌توانند به هر یک از دفاتر کارگزاری و بانک‌های منتخب مراجعه کنند و در پایان نیز پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث، قابل مشاهده خواهد بود.

مزایای سود سهام عدالت

۱.درآمد و سودآوری: سهام عدالت می‌تواند به شهروندان درآمد و سودآوری فراهم کند. زمانی که سهام عدالت فروخته می‌شود یا درآمدی برای صاحبان سهام ایجاد می‌شود، سود سهام به صورت نقدی به وراث ارائه می‌شود.

۲.تنوع سرمایه‌گذاری: سهام عدالت به شهروندان امکان می‌دهد تا در بازار سرمایه شرکت کنند و به دنبال سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف باشند. این امر به آنها این امکان را می‌دهد که سرمایه خود را در صنایع مختلف تنوع دهند و به نوعی ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.

۳.افزایش انگیزه تولید: با ارائه سهام عدالت به کارکنان یک شرکت، انگیزه آنها برای تولید و عملکرد بهتر افزایش می‌یابد. زیرا با امتلاک سهام در شرکت، کارکنان احساس می‌کنند که بخشی از مالکیت شرکت را دارند و در نتیجه تلاش بیشتری برای بهبود عملکرد و سودآوری شرکت انجام می‌دهند.

۴.توزیع عادلانه ثروت: با ارائه سهام عدالت، ثروت و دارایی‌های شرکت به نسبت مالکیت سهام توزیع می‌شود. این امر باعث ایجاد تعادل در توزیع ثروت و کاهش نابرابری‌های اقتصادی می‌شود.

۵.تشویق به مشارکت عمومی: سهام عدالت به شهروندان امکان می‌دهد تا به عنوان سهامداران در مسائل شرکتی و تصمیم‌گیری‌های مربوط به آنها شرکت کنند. این امر می‌تواند تشویق کننده برای مشارکت عمومی و شرکت در فرایندهای تصمیم‌گیری مربوط به شرکت باشد.