رئیس ستاد ارتش صهیونیستی ادعا کرد رهبر حماس در غزه در یکی از تونل‌های رفح است و به همین دلیل ارتش اشغالگر قصد دارد به آن حمله کند.

ادعای جدید ارتش صهیونیستی برای حمله به رفح
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس ستاد ارتش صهیونیستی ادعا کرد رهبر حماس در غزه در یکی از تونل‌های رفح است و به همین دلیل ارتش اشغالگر قصد دارد به آن حمله کند.

در حالی که هشدار‌های بین المللی و منطقه‌ای علیه یورش رژیم صهیونیستی به شهر رفح که مملو از فلسطینی‌های آواره در جنوب نوار غزه است ادامه دارد، هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم تایید کرد که طرح‌های نظامی برای ورود به شهر رفح را تایید کرده است.

براساس گزارش العربیه، او در جلسه روز یکشنبه کابینه گفت: من قبلاً سه بار برنامه‌های عملیاتی را در رفح تصویب کرده‌ام و در صورت نیاز طرح نهایی را به رهبری سیاسی ارائه می‌کنم.

هالیوی همچنین ادعا کرد یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه در زیر زمین در یکی از تونل‌های رفح مخفی شده است. او در ادامه مدعی شد: گفتمان رسانه‌ای در این زمینه کار را برای یحیی السنوار آسان‌تر می‌کند.

او همچنین تاکید کرد که نیرو‌های صهیونیست  آماده اند آنچه را که رهبری سیاسی بعدا در مورد عملیات نظامی در رفح تصمیم خواهد گرفت، اجرا کنند. هالیوی  در پایان ادعا کرد که ارتش گردان‌های حماس را هم در مرکز و هم در رفح متلاشی می‌کند.

در عین حال، واشنگتن نسبت به هرگونه حمله زمینی به این شهر غزه که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی را شامل می‌شود، هشدار داد. ساموئل واربورگ، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با العربیه گفت: واشنگتن نگرانی شدیدی در مورد هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح دارد. 

مصر که هم مرز با نوار غزه است، بار‌ها در دوره اخیر درباره حمله به این شهر فلسطینی هشدار داده و به احتمال تعلیق توافقنامه صلح امضا شده در سال ۱۹۷۹ بین دو کشور اشاره کرده است. همچنین نیرو‌های کمکی بیشتری را به مرز ارسال کرد.