یک مقام ارشد نظامی آمریکا مدعی شد، روسیه احتمالا در عملیات نظامی در اوکراین ۲۱۱ میلیارد دلار برای تجهیز، استقرار و نگهداری نیروهای خود در اوکراین هزینه کرده است.

ادعای مقام آمریکایی درباره هزینه‌های روسیه در جنگ اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک مقام ارشد نظامی آمریکا مدعی شد، روسیه احتمالا در عملیات نظامی در اوکراین ۲۱۱ میلیارد دلار برای تجهیز، استقرار و نگهداری نیروهای خود در اوکراین هزینه کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام آمریکایی افزود: مسکو همچنین بیش از ۱۰ میلیارد دلار به دلیل لغو یا تعویق فروش سلاح ضرر کرده است.

این مقام آمریکایی -که خواست نامش فاش نشود- به خبرنگاران گفت: «فکر نمی کنم تاکنون چندان درباره هزینه هایی که روسیه در این جنگ متحمل شده و همچنان متحمل می شود، صحبت کرده باشیم. این جنگ برای روسیه ۱.۳ تریلیون دلار در رشد اقتصادی پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۶ هزینه داشته و حدود ۳۱۵ هزار سرباز روسی تاکنون کشته شده یا زخمی شده اند».

رویترز نوشت: جزییات هزینه جنگ تقریبا دو ساله روسیه در مسکو در حالی منتشر شده که دولت جو بایدن تلاش می کند اعضای مجلس نمایندگان آمریکا را مجبور به پذیرش ۹۵ میلیارد دلار بسته کمک امنیتی بین المللی به اوکراین، (رژیم) اسرائیل و تایوان کند.

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا خاطرنشان کرد که طرحی فوری برای اجازه به این مجلس برای رای گیری درباره بسته کمک را مدنظر ندارد.

رهبری اوکراین این حمایت مالی را برای ادامه جنگ خود ضروری قلمداد می کند و مقام دفاعی آمریکای مذکور در این زمینه مدعی شد که بدون بودجه بیشتر، نمی توانیم هزینه های دفاع هوایی اوکراین تامین کنیم.

مقام آمریکایی همچنین مدعی شد به عنوان بخش دیگری از هزینه های که روسیه در این جنگ متقبل شده است، اوکراین دستکم ۲۰ کشتی بزرگ و کوچک و یک تانکر حامل پرچم روسیه را در دریای سیاه منهدم کرده یا به آنها آسیب رسانده است.