محمد موسوی خوئینی‌ها که معروف به تندروی در همه دهه‌های بعد از انقلاب است با حمایت از تحریمی‌ها نشان داد نمی‌خواهد دست از افراطی‌گری بکشد.

چرا خوئینی‌ها هیچ‌وقت نتوانست معنای میانه‌روی را درک کند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: محمد موسوی خوئینی‌ها از پشت پرده بیرون آمده و از تحریمی‌ها حمایت کرده و گفته است: «آنهایی که به خاتمی می‌تازند، غافل هستند که خودشان ضرر می‌کنند؛ آنها باید بدانند که در امر حکمرانی، پیروزی سرانجام با اکثریت است».

خوئینی‌ها یا معنای اکثریت را درک نکرده است یا دچار فهم نادرستی از جایگاه خود و همفکرانش است و تصور می‌کند که واقعا اصلاح‌طلبانی رادیکال از جنس خودش در اکثریت به سر می‌برند!

واقعیت این است که در چند انتخابات اخیر مردم اصلاح‌طلبان به کلی کنار زدند، چه در انتخابات مجلس یازدهم، چه در انتخابات ریاست‌جمهوری و چه حالا در انتخابات مجلس دوازدهم. خوئینی‌ها در شرایطی از رأی ندادن خاتمی حمایت می‌کند و این اقدام او را مورد ستایش قرار می‌دهد و برای آنهایی که خواهان مشارکت سیاسی بودند خط و نشان می‌کشد که هیچ وقت توضیحی درباره مواضع گذشته‌اش به مردم نداده است.

او یکی از تندترین نیروهای چپ بعد از انقلاب بود که در هر دوره‌ای تندروی خود را به اشکال مختلف ادامه می‌دهد‌. در سال‌های اخیر مواضعش عملا شبیه به اپوزیسیون شده است. خوئینی‌ها دقیقا یکی از همان نیروهای رادیکالی است که میانه‌روی‌های اصلاحات نقدهای مهمی بر او دارند‌ و او را در کنار حزب اتحاد ملت از عوامل فشار بر نیروهای مشارکت‌خواه اصلاحات می‌دانند. خوئینی‌ها همواره در میان اصلاح‌طلبان هم محبوبیت خاصی نداشته است و همیشه کوشیده است با ارائه مواضع رادیکال خود را در صحنه سیاسی نگاه دارد، غافل از آنکه عملا اصلاح‌طلبان واقعی و نه طیف اپوزیسیون از او و رادیکال‌هایی امثال او عبور‌ کرده‌اند.