رئیس جمهور جنایت تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی را گواه اثبات بی‌تعهدی این رژیم جنایتکار به موازین، مقررات، معاهدات بین‌المللی و اصول انسانی و اخلاقی به همه مردم دنیا دانست و گفت: عاملین و حامیان این جنایت بزرگ به دست مجاهدان اسلام مجازات شده و به سزای عمل ننگین خود خواهند رسید.

رئیس جمهور: عاملین و حامیان جنایت اخیر رژیم صهیونیستی به سزای عمل ننگین خود خواهند رسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور جنایت تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی را گواه اثبات بی‌تعهدی این رژیم جنایتکار به موازین، مقررات، معاهدات بین‌المللی و اصول انسانی و اخلاقی به همه مردم دنیا دانست و گفت: عاملین و حامیان این جنایت بزرگ به دست مجاهدان اسلام مجازات شده و به سزای عمل ننگین خود خواهند رسید.

جلسه فوق‌العاده هیئت دولت به منظور بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ بعد از ظهر سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط توسط اعضای هیئت دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

رئیس جمهور در این جلسه ضمن تسلیت شهادت جمعی از فرماندهان و رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنایت تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه به رهبری معظم انقلاب، ملت ایران و خانواده این شهدای گرانقدر، از اثبات بی‌تعهدی رژیم جنایتکار صهیونیستی به موازین، مقررات، معاهدات بین‌المللی و اصول انسانی و اخلاقی برای همه مردم دنیا گفت و تاکید کرد: عاملین و حامیان این جنایت بزرگ به دست مجاهدان اسلام مجازات شده و به سزای عمل ننگین خود خواهند رسید.

رییسی در بخش دیگری از سخنان خود، از وزرا و مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست نسبت به ارائه گزارش کامل عملکرد مجموعه‌های ذیربط خود در سال ۱۴۰۲ اقدام و فعالیت‌های مهم صورت گرفته در حوزه کاری خود را برای عموم مردم تبیین کنند.

وی همچنین ضمن توصیه مسئولان به بهره‌گیری از نقدهای منصفانه و مصلحانه فرهیختگان و متخصصین، بر ضرورت تدوین برنامه‌ای جامع برای جهش تولید با رعایت الزامات مالی و حقوقی آن، با محوریت به میدان آوردن مردم از سوی همه دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

رئیسی در ادامه بر توجه به زیر ساخت‌های بخش کشاورزی و همچنین تامین مالی پروژه‌های آب و برق کشور در سال جدید تاکید کرد و از سازمان برنامه و بودجه خواست نسبت به این مسائل توجه ویژه داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جلسه امروز هیئت دولت از بازدید بیش از پنج و نیم میلیون نفر از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سراسر کشور بر اساس برآوردهای اولیه خبر داد و با اشاره به مشارکت ۶ میلیون نفر در طرح آیه‌های زندگی اظهار داشت: در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، طرحی در این زمینه اجرا شده که تا کنون ۲ میلیون نفر مراحل مقدماتی ثبت‌نام در آن را طی کرده‌اند.

اسماعیلی با اشاره به استقبال چشمگیر به عمل آمده از نمایشگاه عرضه کالاهای مربوط به عفاف و حجاب و درخواست‌های مردم برای در دسترس قرار گرفتن بیشتر این کالاها، از مسئولان دستگاه‌های دولتی و عمومی خواست ظرفیت‌های خود را برای عرضه پوشاک و کالاهای مربوط به حجاب و عفاف در اختیار تولیدکنندگان این کالاها قرار دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از افزایش چشمگیر استقبال مخاطبان عرصه فرهنگ و هنر و افزایش ۱۰ برابری حضور مردم در سینماها و مجموعه‌های هنری در نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته خبر داد.

رئیسی در ابتدای جلسه امروز هیئت دولت ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت مولی الموحدین امیرالمومنین (ع)، توجه به اهمیت شب قدر و تلاش برای بهرمندی از خیرات و برکات این شب با فضیلت را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسئولین به واسطه ماموریت و مسئولیت سنگینی که به عهده دارند، بیش از دیگران نیازمند توجهات خدای متعال و اهل بیت عصمت و طهارت هستند.