وزیر امور خارجه اسرائیل افزود: "ما خواهان جنگ با ایران نیستیم".

اسرائیل ترسید و عقب نشینی کرد؛ وزیر اسرائیلی: جنگ با ایران را نمیخواهیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر خارجه اسرائیل با اشاره به اینکه ما مسئولیت حمله دمشق را بر عهده نگرفتیم، گفت: ما خواهان جنگ با ایران نیستیم اما تهدیدات ایران ما را نمی ترساند.

وزیر امور خارجه اسرائیل افزود: "ما خواهان جنگ با ایران نیستیم".

کاتز در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا افزود: ما مسئولیت حمله دمشق را بر عهده نگرفتیم و خواهان جنگ با ایران نیستیم اما این کشور اعلام کرد که پاسخ خواهد داد و این ما را نمی ترساند.

وی با ادعای اینکه "غرب تهدیدات ایران و دست نشاندگانش را جدی نمی گیرد"، ادامه داد: اگر مستقیم به ما حمله کنند، پاسخ خواهیم داد.

کاتز در رابطه با جنگ اسرائیل در غزه اظهار داشت که ارتش اسرائیل به دنبال باقی ماندن در نوار غزه نیست بلکه در تلاش است قبل از عقب نشینی از منطقه غزه، حماس را شکست دهد.

وی افزود: پس از نابودی حماس، جامعه جهانی در غزه مسئولیت خواهد داشت.

جنگ اسرائیل علیه حماس در غزه تاکنون بیش از 33 هزار کشته و 75 هزار زخمی برجای گذاشته است. اکثر کشته ها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان هستند.

اسرائیل در حمله هوایی به دمشق در روز 13 فروردین گذشته، ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران را مورد هدف قرار داد اما آن را برعهده نگرفت. در این حمله 7 عضو سپاه از جمله 3 فرمانده عالی رتبه نیروی قدس به شهادت رسیدند. مهمترین آنها سردار زاهدی فرمانده نیروی قدس سپاه در سوریه و لبنان بود.