نتایج نظرسنجی جدید نشان داد، جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا، پایین‌ترین محبوبیت را در بین همتایان خود در ۷۰ سال گذشته در این مقطع از ریاست جمهوری‌شان داشته است.

جو بایدن، رئیس جمهور نامحبوب آمریکا شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نتایج نظرسنجی جدید نشان داد، جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا، پایین‌ترین محبوبیت را در بین همتایان خود در ۷۰ سال گذشته در این مقطع از ریاست جمهوری‌شان داشته است.

روزنامه نیویورک پست نوشت: بایدن نامحبوب‌ترین فرمانده کل قوا در این مقطع از ریاست جمهوری اش در بین روسای جمهوری ۷۰ سال گذشته در آمریکا است و حتی میزان محبوبیت او پایین‌تر از ریچارد نیکسون و جیمی کارتر روسای جمهوری اسبق آمریکا است؛ موضوعی که احتمال این که او بار دیگر در انتخابات پیروز شود را به خطر می اندازد.

نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ نشان داد: بایدن که ۸۱ سال دارد، در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ از نظر مقبولیت شغلی فقط مورد تایید ۳۸.۷ درصد از رای دهندگان قرار گرفت که سه درصد پایین تر از ریاست جمهوری جورج اچ دبلیو بوش (رئیس جمهوری یک دوره ای پیشین آمریکا) در همین مقطع از دوران ریاست جمهوری اش است.

نظرسنجی‌ها نتیجه گرفتند که در حالی که تنها ۶ ماه تا روز انتخابات در آمریکا باقی مانده، بایدن در جایگاه ضعیف تری در میان روسای جمهوری قبل از خود قرار دارد.

این نتایج نشان داد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری سلف بایدن که برای دومین دوره تصدی کاخ سفید با رئیس جمهوری کنونی آمریکا رقابت می کند در این مقطع از دوران تصدی اش در کاخ سفید ۴۶.۸ درصد محبوبیت داشت.

بر اساس این نتایج، نیکسون و کارتر نیز رتبه بالاتری نسبت به بایدن داشتند. بر اساس این نتایج، نیکسون با ۵۳.۷ درصد و کارتر ۴۷.۷ درصد و حتی دوایت آیزنهاور (سی وچهارمین رئیس جمهوری آمریکا) با ۷۳.۲ درصد، محبوبیت بالاتری نسبت به بایدن در مقطع مشابهی از دوران ریاست جمهوری شان داشتند.

نیویورک پست نوشت: نتایج نظرسنجی های گالوپ درباره محبوبیت رئیسان جمهوری آمریکا که سازمان دهندگان آن از دوران ریاست جمهوری آیزنهاور در سال ۱۹۵۲ گردآوری کرده اند، قویا میزان موفقیت آنها در انتخاب دوباره را پیش بینی می کند.

به لحاظ تاریخی، هر رئیس جمهوری در آمریکا در ۷ دهه گذشته با میزان محبوبیت بالای ۵۰ درصد در انتخابات برای دوره دوم ریاست جمهوری اش پیروز شده است. فقط باراک اوباما رئیس جمهوری دموکرات پیشین آمریکا بر خلاف این روند حرکت کرد. پیروزی اوباما در سال ۲۰۱۲ در حالی بود که او در ۶ ماه باقی مانده تا ریاست جمهوری در آن سال تنها ۴۶ درصد محبوبیت شغلی داشت.

نیویورک پست نوشت محبوبیت بایدن از سال نخست ریاست جمهوری اش و همزمان با تورم بالا، وخامت بحران مرزی و و خروج فاجعه بار آمریکا از افغانستان زیر ۴۵ درصد بوده است.

هفته نامه نیوزویک نیز نوشت: میانگین نظرسنجی‌ها نشان می دهد، اگر انتخابات ۲۰۲۴ همین امروز برگزار شود، ترامپ در آرای عمومی و کالج انتخاباتی می‌تواند بایدن را شکست دهد.

براساس این گزارش، هر چند که بایدن در نظرسنجی های ایالتی و ملی در وضعیت بهتری قرار گرفته اما به نظر می رسد که رئیس جمهور دموکرات کنونی آمریکا با نبرد دشواری با رقیب جمهوریخواه خود مواجه است. ترامپ و بایدن دو رقیب بسیار متفاوت هستند و نظرسنجی ها نشان می دهند که هر دو آنها نزد اکثریت مردم محبوبیتی ندارند.

با این حال بر اساس میانگین نظرسنجی های جمع آوری شده از سوی موسسه نظرسنجی ریل کلیر و تارنمای تحلیلی "فایوترتی ایت"- شبکه "ای بی سی نیوز"، به نظر می رسد ترامپ در نظرسنجی های سراسری اندکی از بایدن جلو است و بایدن در همه ایالت های به اصطلاح «محل نبرد» (ایالت‌های سرنوشت‌ساز) در آمریکا، از ترامپ عقب‌تر است.

میانگین نظرسنجی های ملی فایو ترتی ایت نشان می دهد که ترامپ با ۴۱.۷ درصد از بایدن با ۴۰.۹ درصد جلوتر است که برتری ۰.۸ درصدی رئیس جمهوری پیشین آمریکا را نشان می دهد.

متوسط نظرسنجی های موسسه ریل کلیر که ۲۲ آوریل (۳ اردیبهشت) به روز شده است، از پیشتازی ۰.۳ درصدی ترامپ با کسب ۴۴.۸ درصد آرا در مقابل بایدن با ۴۴.۵ درصد حکایت دارد.

به طور کلی، تحلیلگران سیاسی در آمریکا ۷ ایالت را به عنوان میادین نبرد حساس در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ قلمداد می کنند. این ایالت ها شامل آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین است و انتظار می رود ترامپ و بایدن بخش قابل توجهی از تبلیغات و هزینه های انتخاباتی خود را در این ایالت های صرف کنند.