رییس شورای شهر تهران، با تاکید بر اینکه کشور در شرایط حساسی قرار دارد، هر گونه اقدام در جهت تضعیف رهبری را به زیان کشور دانست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن هاشمی در آستانه برگزاری مراسم سومین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به ایرناپلاس گفت: در شرایطی که ایران در معرض چالش‌ها و بحران‌های هم‌زاد و هم‌افزا قرار دارد، تضعیف رهبری به عنوان محور اداره کشور، برخلاف مصالح ملی است و سیره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز چه در دوران امام خمینی(ره) و چه در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، همواره بر حمایت و تقویت رهبری بوده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر قرار است مشکلات کنونی کشور، به طریقه درست و عاقلانه حل شود، باید توانمندی و وجاهت ارکان قانونی کشور را حفظ کنیم و با همان استدلالی که تضعیف رئیس جمهور یا مجلس به زیان ایران است، تضعیف رهبری برای ایران زیان‌بارتر خواهد بود.

وی ادامه داد: رادیکالیسم و تندروی هیچ گاه به نتیجه مثبتی نرسیده و برای بهبود شرایط، تنها مسیر پیش روی ما میانه‌روی است و افراطی‌گری در هر دو مسیر، موجب بدتر شدن شرایط کشور می‌شود.

محسن هاشمی در خاتمه گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، همواره بر حفظ عقلانیت و خویشتن داری در هر شرایطی تاکید می‌کرد و ما بحران‌های سخت کشور در دهه نخست انقلاب را بر همین اساس توانستیم پشت سر بگذاریم و امروز نیز نباید عقلانیت را فدای هیجانات و احساسات کنیم، هم معترضان و هم مدافعان باید در شرایطی منطقی و عقلانی گفتگو کنند و از رفتار خشونت‌آمیز یا تحریک‌کننده بپرهیزند. قطعا در فضایی منطقی، نظام راهکارهایی برای عبور از شرایط فعلی خواهد داشت.