فرمانده کل پاسداران با بیان اینکه ایران قدرت آمریکا را تنزل داد‌‌، گفت: آمریکا با ترور شهید سلیمانی خطایی راهبردی کرد اما ‌با این کار، مبارزه علیه آمریکا ‌جهانی شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در کنگره سرداران و 2121 شهید استان بوشهر با بیان اینکه این روزها عطر دل‌انگیز و رایحه‌ دلنشین شهادت سرتاسر فضای میهن اسلامی ایران و جهان اسلام را سرشار کرده است، اظهار داشت: ‌شهادت فرمانده شجاع، بی‌نظیر و تکرارناشدنی جبهه مقاومت اسلامی مجاهد خستگی‌ناپذیر، نماد درخشان و ستاره پرفروغ سپهر افتخارات امت اسلام سردار شهید و رشیدمان حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و همچنین شهادت جمعی از دلدادگان آن شهید والامقام را تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم‌.

وی ‌جان باختن جمعی از دلدادگان آن شهید والامقام در کرمان و شهادت عزیزانمان در حادثه غم‌انگیز سقوط هواپیما در روزهای اخیر را به محضر حضرت ولی‌عصر و نایب بر حق آن حضرت رهبر عزیزمان، امت اسلام و ملت وفادار و استثنایی ایران اسلامی و همچنین مردم عزیز و شریف و صدیق بوشهر، خانواده عزیز شهیدان و خانواده‌های این شهیدان ‌تسلیت گفت و افزود: برای من حضور در این جمع ‌باشکوه، در این محفل بهشتی و میزبانی شهیدانمان و افتخار میهمانی در محضر آنان افتخار بزرگ و فراموش ناشدنی است‌.

فرمانده کل سپاه از بوشهر به عنوان نماد مشرق مقاومت نام برد و تصریح کرد: این استان محل طلوع خورشید مقاومت و مبارزه علیه استعمار از قرن‌ها قبل است،‌ اینجا زادگاه نبرد و مجاهدت علیه متجاوزان و اشغالگران است. سینه ستبر امت اسلام در مقابل دشمنان، صخره تسخیرناپذیر مقاومت و ثبات قدم ایران بزرگ و اسلامی در مقابل استعمارگران. در عین حال بوشهر مغرب قدرت‌های استعماری است. محل غروب آنان است. این واقعه‌های افتخارانگیز و باشکوه این سرزمین به زیبایی در تاریخ زنده و جاری آن نوشته است.

وی با اشاره به حماسه باشکوه ایستادگی مردمان این سرزمین در مقابل انگلیس اضافه کرد: ‌عالمان بزرگ ‌که روح مقاومت، ثبات قدم و جهاد را بر پیکره این مردم جاری کردند در مقابل استعمار انگلیس با شهادت جاودانه شهید رئیسعلی دلواری که بیرقدار فراموش نشدنی تاریخ مبارزان ملت ایران است ایستادگی کردند.‌‌

سرلشکر سلامی ‌دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکایی در چند سال گذشته را باز‌احیای ‌نماد و اهتزاز همان پرچم و اثبات همان گفتار دانست و ادامه داد: در این منطقه ‌دست و پای متجاوزان قطع می‌شود و این یک افتخار ماندگار ‌است اما باز هم می‌توان از شکوه از حماسه‌های بزرگ مردمان این دیار سخن گفت. از نبردهای مستقیم بین فرزندان سپاهی این مردم در سال‌های پایانی جنگ با آمریکا جنایتکار در جایی که آخرین گلوله‌ها را فرزندان شما بر سینه متجاوزان نواختند و داستان یک جنگ مستقیم در پایان دفاع مقدس با آمریکا را با پیروزی یک ملت به نام ایران ثبت کردند که سرداران بزرگش همانند نادر مهدوی و بیژن گرد از پیشتازان و پیشگامان شکستن هیمنه استعمار و استکبار در این سرزمین هستند.

وی با بیان اینکه مردمان بوشهر اهل وعده صادق‌، شریف و باصفا هستند، ابراز داشت: ‌این شهیدان اسناد زنده صدق وعده شما هستند که دوست داشتید و دوست دارید در رکاب امامان ما در نبرد با مشرکان، کفار و منافقان می‌بودید. اینها تندیس‌های زنده وفاداری شما هستند. شهیدان ما حجت‌های خدا روی زمین هستند. گشایشگران راه‌های فتح هستند. فاتحان قله‌های سعادتند. آنها همانگونه که خداوند فرمود که آسمان را برافراشت. شهدا امنیت، عزت، شرف و کرامت ما هستند بدون آنکه دیده شوند و صخره‌های سرسختی هستند که این ملت و استقلال و عظمت آن همه به این صخره‌های مستحکم متکی است همانگونه که امام فرمود همانگونه که خداوند میدان زمین را با صخره‌ها مستحکم کرد شهیدان هم صخره‌های سختی هستند که جامعه‌های ما برای همیشه به آنها متکی است. عمودها و ارکان و تکیه‌گاه‌های ما علل ابد هستند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهدا ‌از این کشور پاسداری می‌کنند، گفت:  شهدا نگهبانان واقعی کشورند ‌که روح شجاعت، ثبات قدم و ایستادگی در مقابل دشمن را به عنوان یک فرهنگ در جامعه‌ جاری کرده و ‌درس استقامت به همگان دادند ‌و به ما تاکید کردند که می‌توان به اذن خداوند و با تکیه بر نصرت‌های الهی در مقابل هر دشمنی با هر درجه‌ای از هیبت ایستاد، زانو نزد، کرنش نکرد و پیش رفت و قله‌ها را فتح کرد و پرچم‌ها را به اهتزار درآورد و اراده یک ملت را بر ائتلافی از قدرت‌های بزرگ تحمیل کرد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ‌شهیدان ‌در تاریخ گذشته نیستند بلکه حقایقی جاری در بستر زمانند که ناظر، گواه‌ و شاهدند، اظهار داشت:  ‌جمعیتی بی‌انتها در این فضای معنوی که امروز دروازه‌ای به بهشت است جمع شده‌اند تا از فضائل این ملت یعنی شهیدانمان که تجسم‌ ‌اخلاص، فداکاری، شرف، شجاعت، غیرت، مردانگی آموزگار این معانی بلند برای همه بشریت و نسل‌ها بودند تجلیل کنیم، آنها هرگز نمی‌میرند.