ایرنا- وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه با همتای پاکستانی خود دیدار و درباره مسایل مختلفی از جمله ایران گفت‌وگو کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

براساس خبرنامه منتشر شده در تارنمای رسمی وزارت امور خارجه آمریکا، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور روز جمعه در واشنگتن با «شاه محمود قریشی» همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار پیرامون طیفی از مسایل از جمله آنچه «رفتار مخرب ایران در منطقه» عنوان شده، اهمیت همکاری آمریکا و پاکستان در روند صلح افغانستان و روابط اقتصادی دوجانبه گفت‌وگو کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان دیدارهایی نیز با دیگر مقام‌های دولتی و اعضای کنگره آمریکا داشت که طی آن ضمن ابراز نگرانی نسبت به بی‌ثباتی و تشدید مناقشه‌ها در منطقه، بار دیگر از آمادگی دولت اسلام آباد برای کمک به رفع تنش‌ها میان تهران و واشنگتن خبر داد.

قریشی بنابر دستور عمران خان نخست وزیر پاکستان برای پیشبرد ماموریت صلح و تنش‌زدایی در منطقه و تببین مواضع این کشور مبنی بر مخالفت بر هرگونه درگیری در منطقه و مشارکت در ارتقای صلح، پس از سفرهای رسمی به جمهوری اسلامی ایران و عربستان، روز گذشته وارد نیویورک شد.

وی پس از دیدار با دبیرکل سازمان ملل، رئیس مجمع عمومی و رئیس دوره ای شورای امنیت و رایزنی درخصوص تحولات اخیر خاورمیانه، راهی واشنگتن شد.

وزیر امور خارجه پاکستان طی دیروز و امروز با سناتور "لیندزی گراهام" و اعضای کمیته روابط خارجی در سنای آمریکا دیدار کرد.

«جان رود» معاون وزیر دفاع آمریکا نیز به دیدار قریشی رفت و طرفین در این نشست تحولات اخیر در خاورمیانه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدارهای جداگانه با مقامات آمریکایی، آنان از در جریان سفرهای اخیر خود به تهران و ریاض قرار داد و بر لزوم تنش زدایی و حرکت به سوی تعامل و گفت وگو تاکید کرد.

وی با اشاره به نگرانی شدید پاکستان نسبت به آنچه که بی ثباتی در همسایگی این کشور عنوان شد، گفت که اسلام آباد آماده است تا برای کمک به یافتن راه حل مناسب جهت رفع تنش ها میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا، نقش آفرینی کند.