استاد برجسته آمریکایی و نظریه پرداز مکتب نئولیبرالسم در روابط بین‌الملل می‌گوید، همه رؤسای جمهور دروغ می‌گویند ولی ترامپ دروغگوترین رئیس جمهور تاریخ است.

استاد برجسته آمریکایی: ترامپ دروغگو ترین رئیس جمهور تاریخ است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«جوزف نای» محقق و تئوریسین برجسته روابط بین الملل در واکنش به دروغ‌های مکرر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، وی را دروغگوترین رئیس‌جمهور تاریخ خواند.
نای در حساب توئیتری خود نوشت: «همانطور که در کتاب جدیدم نوشته‌ام، بیشتر رؤسای جمهور دروغ گفته‌اند اما هرگز به این زیادی ندیده‌ام. ترامپ در این زمینه استثنا نیست، او افراطی است. ترامپ سکه اعتماد را از رونق می‌اندازد.»
این اظهارات نای در واکنش به مطلبی بود که در آن گزارش شده است ترامپ Donald Trump تاکنون بیش از ۱۵ هزار بار دروغ گفته است که به گفته تحلیلگران آمریکایی این در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.
افزایش میزان دروغ‌های ترامپ به دلیل افزایش توجه به تماس تلفنی او در ماه جولای (تیر) گذشته با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بود که ماه سپتامبر (مهر) علنی و باعث استیضاح  او در مجلس شد. حدود ۶۰۰ مورد از دروغ‌ها یا ادعاهای کذب ترامپ در دو ماه گذشته با موضوع تحقیقات از او مرتبط بوده است.
ترامپ ۲۴۲ ادعای نادرست درباره اقتصاد آمریکا داشته و عنوان کرده که از زمان رئیس جمهور شدن وی،  آمریکا بهترین وضعیت اقتصادی در طول تاریخ خود را دارد. این ادعا، پرتکرارترین دروغ وی بوده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان اخیرا گزارش کرد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک هفته ۷۸ ادعای نادرست مطرح کرد که چند مورد از آن‌ها مربوط به ایران بودند.// فارس