یک نماینده اصلاح‌طلب می‌گوید رد صلاحیت اصولگرایان در برخی استان‌ها بیشتر از نامزدهای اصلاح‌طلب بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس در گفت‌وگو با «الف» گفت: در انتخابات مجلس یازدهم طیف‌های مختلف از جمله اصولگرا، مستقلین و اصلاح‌طلبان به اندازه کافی نامزد دارند، هرچند اگر تعداد کاندیداها بیشتر بود، بهتر می‌شد اما وقتی ما از پرونده نامزدهای ثبت‌نام شده و دلیل رد صلاحیت آنها خبر نداریم، نباید قضاوت کنیم.

عضو فراکسیون امید افزود: دادن نظر بدون اطلاع از پرونده و مشکلات افراد ثبت‌‌نام شده، غیرکارشناسی است. چون وقتی کارشناسانی که این پرونده‌ها را بررسی می‌کنند، اطلاع دقیق دارند.

وی گفت: باید به قانون تمکین کرد و اجازه بدهیم صلاحیت‌ها طبق قانون بررسی شود. محمودزاده با اشاره به تایید صلاحیت بیش از هفت هزار نامزد در انتخابات مجلس افزود: باید قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

چون قانون فعلی هزینه‌های زیادی برای نظام دارد و افرادی که اصلا شرایط و یا ویژگی لازم را ندارند، در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند و بعد وقتی صلاحیت آنها تایید نمی‌شود، به آمار رد صلاحیت‌ها افزوده می‌شود. وی تاکید کرد: باید مثل سایر کشورها ویژگی‌های لازم را برای ثبت‌نام‌ها در نظر گرفت تا نخبگان ثبت‌نام کنند و آمار رد صلاحیت‌ها بی‌جهت افزایش نیابد.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه برخی افراد به دلیل عدم احراز رد صلاحیت می‌شوند، تصریح کرد: یعنی افرادی که ثبت‌نام می‌کنند، آنقدر ناشناخته هستند که صلاحیت آنها احراز نمی‌شود.

جلالی با تاکید بر اینکه رد صلاحیت‌ها شامل همه طیف‌های سیاسی هستند، افزود: در آذربایجان غربی از میان نمایندگان فعلی مجلس، تعداد نمایندگان رد صلاحیت شده اصولگراها از جریان اصلاح‌طلب، بیشتر است.