عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ایران اسلامی در بین ۲۰۰ کشور دنیا به ابرقدرت تبدیل شده است، گفت: ایران در کانون توجه دنیا قرار گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سعید جلیلی امروز در مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب در جمع راهپیمایان ساروی در میدان امام خمینی (ره) ساری با اظهار سپاس از باریتعالی برای حضور در جمع مردم استان علوی تبار مازندران، اظهار داشت: یاد و خاطره آیت الله طبرسی امام جمعه فقید ساری را گرامی می‌داریم.

وی افزود: امروز در میان 200کشور دنیا که خود را قدرت بزرگ می‌دانند توجه خود را متوجه ایران اسلامی کردند و این سئوال مهم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ایران اکنون در کانون توجه دنیا قرار دارد، تصریح کرد: دلیل نام بردن امروز به یوم‌الله 22 بهمن باید واکاوی شود و باید درک صحیح از آنچه در دنیا می‌گذرد داشته باشیم.

جلیلی با بیان اینکه در تاریخ 100 سال گذشته که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که قدرت‌های دنیا برای تامین منافع خود برای ملت‌ها تصمیم می‌گرفتند و در آن دوران در مورد ایران شاهنشاهی نیز تصمیم‌گیری کرده و شمال و جنوب ایران را برای ممالک استکباری تقسیم کردند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه قدرت‌های استکباری همواره علیه ملت ایران توطئه افکنی داشته و همچنان دارند، افزود: قدرت‌های دنیا در برهه کنونی نیز اینگونه تصمیم‌گیری کرده و می‌خواهند امتیازات و منافع ملی و بین‌المللی ایران را از مردم آن سلب کنند.  

وی با بیان اینکه استکبار جهانی و آمریکا توطئه‌های خود علیه ایران و ملت‌ها بدین جهت بنا کرده تا منافعش‌‌ را حفظ کند، گفت: استکبار جهانی می‌خواهد حتی در زمینه رشد و پیشرفت علمی و فناوری کشورها دخالت کنند و به صراحت جلوی پیشرفت‌های علمی کشورها را سلب می‌کنند و برای دامنه تحقیقات آنان محدودیت ایجاد می‌کنند و همین کشورهای استکباری مدعی آزادی و حقوق بشر هستند.