​ ایرنا- دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به دیدار یک سناتور دموکرات با وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ واکنش نشان داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا، ترامپ با اعلام اینکه «دیدم که سناتور کریس مورفی با ایرانی‌ها دیدار داشته است» گفت: به نظر من، این نقض قانون لوگان است.
قانون لوگان تماس غیرمجاز افراد غیردولتی را با دولت‌های خارجی ممنوع می‌کند. قانون لوگان پس از مذاکره غیر قانونی «جرج لوگان» سناتور آمریکایی با فرانسه در سال ۱۷۹۸ تصویب شد و به امضای «جان آدامز» رییس جمهوری وقت آمریکا رسید.

تارنمای فدرالیست روز دوشنبه گزارش داد که گروهی از دموکرات‌ها به ریاست مورفی سناتور ایالت کانتیکت در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه سه‌شنبه شب در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ملاقات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با برخی از اعضای کنگره آمریکا بخشی از دیپلماسی عمومی است.

سید عباس موسوی عصر سه‌شنبه در این توییت افرود: محمدجواد ظریف همواره گفته‌ است که با برخی اعضای کنگره آمریکا که از او درخواست ملاقات می‌کنند، دیدار و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و واقعیات منطقه را تشریح می‌کند.

موسوی اظهار کرد: این اقدامات بخشی از دیپلماسی عمومی است که شامل دیدار با نخبگان، مراکز فکری و مصاحبه و دیدار توجیهی با اصحاب رسانه‌ها نیز می‌شود.