ایرنا- رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: رای‌گیری یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان پایان یافت و کار شمارش آرا آغاز شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«علی مصطفوی» بامداد شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآیند رای‌گیری در حوزه شهری ارومیه تا ساعت ۲۳:۳۰ تمدید شده بود که با توجه به حضور پرشور رای‌دهندگان تا ساعت ۲۴ به طول انجامید.

وی با تاکید بر اینکه رای‌گیری در شعبه‌های شهری و روستایی باقی حوزه‌ها نیز در ساعت ۲٣ خاتمه یافته بود، اظهار داشت: عوامل شعبه‌های اخذ رأی در این ساعت‌ها درب‌های شعبه‌ها را بستند و کار شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه نیز پس از اتمام مراحل اخذ رای از افراد داخل شعبه آغاز شد.

وی اضافه کرد: ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در آذربایجان‌غربی طی انتخابات روز جاری واجد شرایط رای دادن بودند که از این میزان ۴۹.۷۵ درصد مرد و ۵۰.۲۵ درصد زن می‌باشند.

۱۲ نفر از این استان راهی مجلس یازدهم می‌شوند که از این تعداد سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هرکدام از حوزه های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران»، «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» است.

۱۳۷ نفر در آذربایجان‌غربی برای رسیدن به ۱۲ کرسی مجلس یازدهم با هم رقابت کردند.