وزیر مشاور امارات در امور خارجه جنگ را گزینه‌ای غیرمنطقی در منطقه دانست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا به نقل از گلف‌نیوز، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه روز دوشنبه گفت:  رویارویی نظامی در منطقه خلیج فارس هیچ گزینه منطقی و عملی نیست همانطور که بازگشت به برجام منطقی نیست. 

وی در ادامه گفت: با توجه به تنش‌های آمریکا و ایران و با توجه به سیاست‌های تهران، چالش‌های امنیتی خلیج فارس ادامه خواهد یافت بنابراین تا زمان برقراری نظم منطقه‌ای جدید و ایجاد ثبات باید تنش‌ها مدیریت شود.

قرقاش هم چنین در ادامه گفت: از آنجا که درگیری نظامی گزینه‌ای منطقی و عملی نیست، بازگشت به توافق هسته‌ای سابق با ایران نیز بسیار غیرممکن است.

وی همچنین گفت: امضاکنندگان این توافق نامه این نتیجه رسیدند که این توافق نگرانی‌های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و دیگر مسائل مربوط به سیاست‌های منطقه‌ای ایران را برطرف نمی‌کند. اما یک توافق سیاسی، برای رسیدن به ثبات راه‌حل ممکن است.

قرقاش مدعی شد: برای دستیابی به راه حل دائمی در مورد ایران باید به رفتارهای نگران‌کننده و بی‌ثبات کننده ایران پرداخت. در توافق جدید ایران باید به طور دائم تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای خاتمه دهد، توسعه و گسترش سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های دیگر را متوقف کند، به حمایت از گروه‌های نیابتی پایان دهد و به حاکمیت سایر کشورها احترام بگذارد. چنین بحث‌هایی فراتر از توافق فعلی است و شامل کشورهای خلیج فارس می‌شود.

وی همچنین گفت: ثبات در منطقه هدف اصلی سیاست خارجی امارات است. کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باید با همکاری با هم بحران‌ها را حل کنند.