رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای گفت ترامپ خطرناک‌ترین فرد در تاریخ آمریکا بوده و این کشور نمی‌تواند چهار سال دیگر او را تحمل کند.

خطرناک‌ترین فرد تاریخ در کاخ سفید نشسته؛آمریکا نمی تواند چهار سال دیگر او را تحمل کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مشکلاتی جدی دارد و او را خطرناک‌ترین فرد در تاریخ آمریکا نامید.
به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، پلوسی در مصاحبه‌ای گفت: «من مشکلاتی جدی با این رئیس‌جمهور دارم زیرا حقیقت را نمی‌گوید، به قانون اساسی احترام نمی‌گذارد و به کودکان آسیب می‌زند».
رئیس مجلس نمایندگان در ادامه گفت: «بزرگی آمریکا به گونه‌ای است که در کنار هم می‌توانیم در برابر اقدامات او ایستادگی کرده و از آن عبور کنیم. از توانایی‌مان در انجام این کار اطمینان دارم».
او از دموکرات‌ها خواست کاندیدهای خود را غربال کنند تا بتوانند بر مبارزه علیه ترامپ تمرکز کنند زیرا آمریکا «تحمل چهار سال دیگر» با ترامپ را نخواهد داشت.
پلوسی افزود: «خطرناک‌ترین فرد در تاریخ کشورمان اکنون در کاخ سفید نشسته است. این‌بار با ۲۰۱۶ تفاوت دارد. در آن سال مردم فکر می‌کردند هیلاری برنده است و تمام تلاش خود را به کار نگرفتند. هیچ‌کس گمان نمی‌کرد شخصی مانند دونالد ترامپ بتواند به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود. اما اگر شما [در انتخابات] مشارکت نکنید، آن‌هایی که شرکت می‌کنند نتیجه را رقم می‌زنند».
پلوسی که یکی از منتقدان اصلی سیاست‌های ترامپ است هفته گذشته نیز اقدامات دولت او در قبال کنترل کرونا را به باد انتقاد گرفت و گفت: «او کار را بسیار دیر و کم‌رمق شروع کرده است. جای امیدواری است که می‌توانیم این فوت وقت را جبران کنیم ولی لازم است آدم‌های حرفه‌ای و منابع کافی داشته باشیم و برای مردمی که به کشورمان برمی‌گردند از تاکتیک‌های هراس استفاده نکنیم».
او همچنین در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفته بود: «به راحتی می‌توان گفت هر کدام از کاندیداهای دموکرات، نسبت به کسی که در حال حاضر در کاخ سفید اقامت دارد، رئیس‌جمهور بهتری خواهد بود».یکی از جنجالی‌ترین برخوردهای پلوسی و ترامپ در کنگره آمریکا که حواشی زیادی به همراه داشت، عدم دست دادن رئیس‌جمهور با پلوسی در هنگام دادن ارائه یک نسخه از متن سخنرانی اش بود. پلوسی نیز حتی قبل از انتشار بیانیه انتقادی خود، در اقدامی اعتراضی نسخه‌ای از متن سخنرانی ترامپ را در پایان سخنرانی وی پاره کرد.//فارس