ایرنا- «حسن خلاطی» عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست در پارلمان عراق، خبر مربوط به توقیف دو بالگرد این کشور در جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خلاطی چهارشنبه شب در گفت وگو با فرات نیوز با بیان اینکه توقیف دو بالگرد عراقی در خاک ایران واقعیت ندارد، افزود که این موضوع مربوط به فرود اشتباه در خاک ایران است و از آنجا که آن بالگردها نظامی بوده اند، مقام های ایرانی اقدام های لازم را انجام و پس از آن، دو پرنده را به عراق تحویل دادند.

وی افزود: یک هیأت پارلمانی از کمیسیون بهداشت و محیط زیست عراق در حال بازدید از گذرگاه های مرزی در کوت، میسان و بصره برای اطلاع از اقدام های مقابله با کرونا بودند.

الخلاطی بیان کرد که آنچه مربوط به بصره می شود، من و مدیرکل بهداشت و مدیر گذرگاه مرزی منتظر هیأت بازدید کننده ایرانی بودیم که در این هنگام دو فروند بالگرد عراقی به اشتباه در خاک ایران فرود آمدند.

وی تأکید کرد که تماس هایی با طرف ایرانی برقرار و پس از آن اجازه داده شد آنها به گذرگاه شلمچه در سمت عراق بازگردند و سپس در مورد اقدام های پیشگیرانه کرونا یک بازرسی از بخش های پزشکی مستقر در آنجا انجام دادیم.

پیش از این برخی رسانه های مغرض و وابسته در عراق، ادعا کردند که ایران دو بالگرد نظامی عراقی در گذرگاه مرزی شلمچه را که حامل هیأتی از کمسیون بهداشت پارلمان و هیأت دولتی بوده را توقیف کرده است.