وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اضافه شدن 640 تخت بیمارستانی در مناطق محروم کشور به دنبال تکمیل ساخت 3 بیمارستان توسط بنیاد مستضعفان خبر داد.

​وزیر بهداشت: اضافه شدن ۶۴۰ تخت بیمارستانی به سیستم درمانی کشور توسط بنیاد مستضعفان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه با رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به مذاکرات صورت گرفته میان وزارت بهداشت و بنیاد مستضعفان برای تکمیل 3 بیمارستان دزفول، مراوه تپه و آبادان گفت: با تکمیل این 3 بیمارستان، نزدیک به 640 تخت بیمارستانی با مشارکت بنیاد مستضعفان در 3 شهرستان دزفول، مراوه تپه و آبادان به مجموعه تخت های بیمارستانی وزارت بهداشت افزوده می شود.
وی گفت: همچنین با همت بنیاد مستضعفان، 41 مرکز جامع سلامت به همراه کادر پزشکی، آزمایشگاهی، داروخانه و سایر ملزوماتی که جامعه هدف در نقاط محروم به آنها نیاز دارند، فراهم می شود و همه این مراکز جامع سلامت به همراه 3 بیمارستان در دزفول، آبادان و مراوه تپه تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سیاست این وزارتخانه، استمرار ساخت تخت های بیمارستانی در کشور نیست مگر در نقاطی که اصلا بیمارستان وجود ندارد گفت: ما امیدواریم بتوانیم با کمک و حمایت بنیاد مستضعفان، در توسعه زیرساخت های سلامت و درمان کشور و همچنین دسترسی بهتر مردم به مراقبت های اولیه و سرپایی، حرکت کنیم.

جزئیات تحویل 3 بیمارستان و 41 مرکز جامع سلامت به وزارت بهداشت توسط بنیاد مستضعفان

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، پرویز فتاح نیز در حاشیه جلسه با وزیر بهداشت با اشاره به توافقات انجام شده در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر خوشبختانه همکاری بسیار خوبی میان بنیاد مستضعفان و مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به چند پروژه سلامت محور مشترک میان بنیاد و وزارت بهداشت گفت: بر اساس اقدامات انجام گرفته تا کنون 39 مرکز جامع سلامت توسط بنیاد مستضعفان در مناطق محروم کشور احداث شده و 2 مرکز دیگر نیز در دست احداث است که در اسرع وقت تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ما این تکلیف را برای خود درنظر گرفته ایم که با تکمیل ساخت هریک از مراکز جامع سلامت، بنیاد مستضعفان 2 دستگاه آمبولانس را در اختیار این مراکز قرار دهد.

فتاح اضافه کرد: علاوه بر این در مذاکرات صورت گرفته، بنیاد مستضعفان اعلام کرد آمادگی دارد در صورت نیاز وزارت بهداشت، مراکز جامع سلامت دیگری در کشور با اولویت مناطق محروم و 14 منطقه هدف طرح آبادانی و پیشرفت، احداث کند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به احداث 3 بیمارستان توسط بنیاد مستضعفان نیز گفت: در مذاکرات صورت گرفته قول دادیم احداث بیمارستان مراوه تپه تا خرداد ماه تکمیل شده و این بیمارستان توسط وزارت بهداشت تجهیز شود.

وی گفت: علاوه بر این مقرر شد در نیمه نخست سال آینده ساخت بیمارستان آبادان تکمیل شود و برای تکمیل بیمارستان دزفول نیز که یک پروژه مشترک 3 جانبه است، قول دادیم تمام هزینه هایی که بر عهده ما قرار دارد را به روز پرداخت کنیم.