ایرنا - معاون وزیر توسعه دیجیتالی و ارتباطات جمعی و رئیس روسی کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه اعلام کرد: روسیه آماده همکاری با ایران در زمینه امنیت سایبری و اطلاعات است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش روز شنبه ایرنا، الکسی ولین در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، این مطلب را بیان کرد.
در این دیدار طرفین ضمن بررسی همکاری‌های موجود بین رسانه های دو کشور، بر اهمیت و نقش موثر کمیته همکاری های رسانه‌ای دو کشور و توافقات صورت گرفته در آن تاکید کردند.

معاون وزیر توسعه دیجیتالی و ارتباطات جمعی روسیه در این دیدار ضمن ابراز رضایت از مباحث مطرح شده در دومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه در دیماه 1398 در مسکو، این همکاری ها را برای طرف روس ارزشمند و دارای ظرفیت های فراوان نامید.

ولین همچنین با توجه به تحریم‌های غرب علیه دو کشور و تلاش برای منفی نشان دادن چهره دو کشور نزد مخاطبین جهانی، بر اهمیت بسط همکاری‌ها با هدف تقابل با تبلیغات دروغین و سیاه‌نمایی‌های رسانه‌های غربی تاکید و آمادگی خود را برای همکاریهای دو کشور در زمینه امنیت سایبری و اطلاعات اعلام کرد.

سفیر ایران در روسیه نیز ضمن قدردانی بابت برگزاری موفقیت آمیز دومین نشست کمیته همکاری های رسانه‌ای دو کشور، بر نقش رسانه‌ها در تبیین مواضع و نیز نمایش چهره واقعی از کشورها در نزد مخاطبین در سراسر جهان تاکید کرد.

جلالی همچنین ضمن ابراز آمادگی رسانه‌های ایرانی برای گسترش هر چه بیشتر همکاری‌ها با شرکای روس و نیز ایجاد و اجرای پروژه‌های مشترک، اعلام کرد که طرف ایرانی آمادگی دارد تا در اولین فرصت، سومین نشست این کمیته را در تهران برگزار کرده تا اصحاب رسانه دو کشور بتوانند از این فضا برای ارتباط نزدیک‌تر و تقویت همکاری‌های خوب استفاده کنند.