سفیر ایران در اسپانیا : ایران تنها کشوری است که به علت تحریم‌های آمریکا امکان خرید دارو ندارد

ایران تنها کشور دنیا که امکان خرید دارو ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفیر ایران در اسپانیا با اشاره به تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران و تاثیر منفی این موضوع در مبارزه کشورمان با ویروس کرونا تاکید کرد : ایران تنها کشور جهان است که به علت تحریم بانکی آمریکا، امکان خرید دارو از خارج را ندارد.
 به گزارش ایسنا ، حسن قشقاوی در گفت‌وگو با خانم «ایگلسیاس» مدیر بخش بین‌الملل روزنامه« لاراسون» گفت‌: به علت تحریم‌های بانکی آمریکا، ایران تنها کشور جهان است که در این شرایط سخت مبارزه با شیوع کرونا، امکان خرید دارو و تجهیزات پزشکی از بازارهای جهان را مطلقا ندارد زیرا هرگونه تبادل بانکی، مستلزم دریافت مجوز از دفتر کنترل دارایی‌های آمریکا (OFAK) می‌باشد که این دفتر اجازه این کار را به بانک‌ها و شرکت‌های خارجی جهان، نمی‌دهد.
 این دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد : این یک ظلم آشکار و در تغایر کامل با اصول بشردوستانه توسط یک قدرت زورگو و یکجانبه‌گرا می باشد.

 وی افزود : آمریکایی‌ها از شیوع کرونا به عنوان مکمل حلقه فشار حداکثری علیه ایران استفاده می‌کنند و با تولید "فیک نیوزها" و دامن زدن به شایعات و جعل اخبار بی‌پایه و اساس، از طریق امپراطوری رسانه‌ای وابسته به خود، اعم از رسانه‌های فارسی زبان و غیره، تلاش وسیعی دارند تا افکارعمومی جهان را از اقدامات ضد بشری خود، منحرف کنند .

 قشقاوی در این مصاحبه به سوالات عدیده پیرامون  زمان آغاز انتشار این ویروس در ایران، سیاست های پیشگیرانه وزارت بهداشت و برگزاری مرحله اول و دوم انتخابات مجلس و ... پاسخ داد.