فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق نیروی زمینی ارتش در جریان بازدید از ایستگاه های سلامت سطح شهرستان کرمان گفت: در پی تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا در ستادکل نیروهای مسلح، قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق نزاجا ۹ ایستگاه در شهر کرمان و ۸ ایستگاه در سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است که مردم کرمان برای سنجش وضعیت خود به این ایستگاه ها مراجعه می کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم معمارباشی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اهمیت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: مردم به این ایستگاه ها مراجعه می کنند و وضعیت آن ها بررسی می شود و اگر مشکلی نداشته باشند یا بیماری آن ها کرونا نباشد توصیه های آموزشی به آن ها ارائه می شود و در صورت بیماری حاد تنفسی به بیمارستان ها هدایت می شوند.

وی افزود: در حال حاضر ایستگاه های ارتش در پلیس راه باغین،  خیابان عدالت، جنب باغ ملی، سرآسیاب، خیابان زریسف و ۴ نقطه دیگر در شهر برقرار است و مدارس کشور به دستور استاندار کرمان، برای ارائه خدمات توسط ارتش فعال است.

امیر سرتیپ مهدی معمارباشی تصریح کرد: انجام غربالگری و پایش توسط ایستگاه های ارتش انجام و در صورت برخورد به موارد مشکوک، توسط آمبولانس های منطقه جنوب شرق و همچنین اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان های افضلی پور و امام حسین(ع) اعزام می شوند و تست های کرونا از آن ها گرفته می شود.

وی افزود: هم اکنون تعداد ۱۰۰ تخت برای نقاهتگاه بیماران کرونایی توسط نیروی زمینی ارتش در منطقه جنوب شرق فراهم شده و طبق دستور مقام معظم رهبری، مجموعه نیروهای نظامی کشور به صورت یکپارچه آماده همکاری با دولت و نظام پزشکی کشور برای مقابله با ویروس کرونا هستند.