عملیات دفاع بیولوژیک در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

عملیات دفاع بیولوژیک از شمال غرب ایران آغاز شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ارومیه - فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: عملیات دفاع بیولوژیک «شهدای مدافع سلامت» با حضور ۷۰ هزار بسیجی به همراه یگان‌های جنگ نوین سپاه در استان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه شهدای آذربایجان غربی، سردار حبیب شهسواری روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی عملیات دفاع بیولوژیک سپاه در آذربایجان‌غربیاظهارکرد: این عملیات با حضور یگان‌های نیروی زمینی، رده‌های بسیج شامل گردان‌های بیت المقدس و پایگاه‌های مقاومت، مراکز بهداشتی، درمانی و خدماتی و نیز گروه‌های جهادی در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات دفاع بیولوژیک از فردا، ششم تا ۱۵ فروردین به مدت ۹ روز همزمان با سراسر کشور در سطح استان برگزار می‌شود ادامه داد: هدف اصلی از اجرای عملیات، قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا و ارزیابی توان تخصصی رده‌ها و مراکز خدماتی و درمانی در مقابله با بیوتروریسم است که در قالب ضدعفونی و گندزدایی تمام معابر، محورها و مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.

شهسواری در مورد سایر اهداف این عملیات گفت: نمایش اقتدار رده‌ها و یگان‌های عملیاتی، ارزیابی توان عملیاتی و تخصصی یگان‌ها اعم از نیروی انسانی، تجهیزات و آموزش در حوزه جنگ نوین و بهداری رزمی در صحنه واقعی، تهدیدات بیوتروریسم، بیولوژیک، شناسایی و احصای کمبودها در راستای ارتقای توانمندی عملیاتی متناسب با تهدیدات بیولوژیک از دیگر اهداف عملیات است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.