تخت روانچی خواستار سرپیچی همه کشورهای جهان از تحریم های آمریکا شد

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مجید تخت روانچی در توئیتی اعلام کرد، بسیاری از مقام ها و کشورها از پایان دادن تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران دفاع می کنند.
دولت ها، اعضای مجالس (از جمله آمریکا)، مقام های سازمان ملل و سازمان های مردم نهاد، همگی آمریکا را به برداشتن تحریم ها فرا می خوانند تا ما بهتر بتوانیم با کووید ۱۹ مبارزه کنیم.

او تاکید کرد، اگر آمریکا به این فراخوان اعتنا نکند، همه باید از تحریم ها سرپیچی کنند.

به گزارش ایرنا، پویش مردمی مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایرانیان در شرایط سخت درگیری ویروس کرونا، از شهروندان آمریکایی خواسته است با وزارت خزانه داری با هدف لغو تحریم‌ها حتی به صورت موقت، تماس بگیرند.

این پویش مردمی که «۸۰ ساعت برای ۸۰ میلیون» نام گذاری شده، برای آن است تا از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا (اوفک) بخواهند تحریم‌هایشان را علیه ایران برطرف کنند.

کاربران اینترنت نیز در صفحه توئیتری خود پیام‌های متعددی را خطاب به استیون منوچین وزیر خزانه‌داری و نمایندگان کنگره آمریکا با هشتگ ENDCOVIDSANCTIONS منتشر ساختند.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز ضمن حمایت کامل از بیانیه کمیسر عالی حقوق بشر مبنی بر لزوم برداشته شدن تحریم‌ها، از همه کشورها خواست با تلاش‌های ایران در مقابله با کووید-۱۹ همکاری کنند.

از دیماه پارسال و شیوع کرونا در چین تاکنون نزدیک به ۲۵ هزار نفر در ایران مبتلا شده، بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر جان باخته و بیش از ۸ هزار نفر نیز بهبود یافته اند.

دسته بندی ها :