عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام قرنطینۀ ‎شدید و اعمال محدودیت‌های ‎سراسری و موقت را تنها راه برای مقابله با ویروس کرونا دانست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام قرنطینۀ ‎شدید و اعمال محدودیت‌های ‎سراسری و موقت را تنها راه برای مقابله با ویروس کرونا دانست.
به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‌متأسفم که به خاطر آن که به توصیۀ قبلی دلسوزان توجه نشد، مجبورم این موضوع را علنی بگویم: با خوش‌بینی و تعلل به هیچ عنوان ‎کرونا کنترل نمی‌شود.
با آن که زمان از دست رفته، برای جلوگیری از تهدید بیشتر سلامت مردم "فقط" یک راه داریم:
قرنطینۀ ‎شدید و اعمال محدودیت‌های ‎سراسری و موقت.»
گفتنی است سخنگوی وزارت بهداشت ، جهانپور درخصوص نگرانی از شیوع موج دوم کرونا در کشور و زمان پیش‌بینی شده برای این شیوع گفته است: برای هر بیماری سه سناریوی خوش‌بینانه، میانه و بدبینانه طراحی می‌شود که با توجه به روند بیماری سناریوها انتخاب می‌شوند.بر اساس نظر ستاد اپیدمیولوژی نیز در خوشبینانه‌ترین حالت نیمه فروردین، در حالت میانه تا اردیبهشت و در بدبینانه‌ترین حالت تا خردادماه ممکن است این بیماری ادامه داشته باشد که به نظر می‌رسد باید بیماری را مدیریت کرد. ما نمودارهای هیجانی و خیزهایی که مابقی کشورها اعلام می‌کنند را نداریم. به نظر می‌رسد با توجه به همراهی مردم و مداخلات انجام شده، این پیک تا بعد از میانه فروردین باشد و بعد از آن وارد مهار و کنترل می‌شویم. هرچند که این مساله از شرایط بهداشت و درمان کشورهای همسایه نیز تاثیر می‌گیرد. به عنوان مثال درست است که چین کرونا را مهار کرده، اما ممکن است بعد از این از سایر کشورها این ویروس را دریافت کند که این هشدار برای شرایط ما نیز وجود دارد.