​دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: تاکنون ۱۰ نفر از زندانیان متواری زندان سقز دستگیر و 9 نفر دیگر نیز خود را تسلیم و به زندان معرفی کرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

العالم : محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در سقز به تشریح جزئیات جدیدی از حادثه فرار عده‌ای از زندانیان زندان سقز پرداخت و اظهار داشت: روز گذشته در ساعت 19:24 دقیقه، 74 نفر از زندانیان زندان سقز با شکستن درب اصلی و ضرب و شتم مأموران، از زندان فرار کردند.
وی از افزایش شمار دستگیری زندانیان متواری زندان این شهرستان خبر داد و افزود: تاکنون 10 نفر از زندانیان متواری توسط نیروهای انتظامی و اطلاعات سپاه دستگیر و 9 نفر دیگر نیز خود را تسلیم و به زندان معرفی کرده‌اند.

وی گفت افرادی که زندانیان را اختفا و در جریان فرار آنها سهل‌انگاری به خرج داده، مرتکب جرم شده و تحت تعقیب قرار می‌گیرند، کما اینکه تحقیقات و اقدامات لازم نیز در این راستا انجام شده است.

جباری با بیان اینکه هیچ‌ کدام از زندانیان متواری زندان سقز اتهام امنیتی از جهت عضویت در گروه‌ها و گروهک‌های ضدانقلاب ندارند و بابت این جرم در زندان نبوده‌اند.

وی بابیان اینکه حتی یک نفر از این زندانیان عضو "پ.ک.ک" یا سایر گروه‌ها نبوده و بابت جرائمی‌ همچون قتل، سرقت، قاچاق و توزیع مشروبات الکلی در زندان بوده‌اند.

تسنیم