یک پایگاه خبری مربوط به داده‌های نظامی از نامه محرمانه نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق به وزیر دفاع آمریکا و هشدار درباره پیامدهای استقرار پاتریوت در عراق و درخواست برای به تعویق انداختن آن خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از نامه محرمانه نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق به وزیر خارجه آمریکا برای به تعویق انداختن انتقال سامانه پاتریوت به عراق خبر دادند.

پایگاه خبری «بلغارین میلیتاری» در بلغارستان که به تحلیل و بررسی مسائل نظامی می‌پردازد، ادعا کرد که عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق در ماه فوریه با ارسال نامه‌ای محرمانه برای «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا درخواست کرد که آمریکا استقرار سامانه دفاع هوایی پاتریوت در پایگاه‌های آمریکا را به تعویق اندازد.

این پایگاه خبری در گزارشی آورده است:«در این نامه افشا شده که تاریخ آن مربوط به دوم فوریه است، نخست وزیر عراق به برنامه پنتاگون درباره استقرار سامانه‌های پاتریوت در پایگاه‌های عین الاسد در غرب عراق و حریر در بخش شمالی این کشور پرداخته است».

بلغارین میلیتاری به نقل از این نامه آورده است: «مقامات عراقی می‌دانند که سامانه پاتریوت که آمریکا درصدد استقرار آن است یک سامانه دفاعی است اما این اقدام روی اوضاع همه منطقه تاثیر خواهد گذاشت».

به گفته عبدالمهدی اگر پاتریوت به عنوان بخشی از برنامه‌های تهاجمی به عراق منتقل شوند تنش‌ها در منطقه شدت خواهد گذاشت و در نتیجه آن اوضاع می‌تواند از کنترل خارج شود.

این پایگاه خبری تاکید کرد: «به نظر می‌رسد که واشنگتن به این هشدارها گوش نکرده و سامانه پاتریوت را در پایگاه عین الاسد مستقر کرده و یک سامانه دیگر هم در پایگاه حریر در اربیل مستقر شده است  و دو سامانه دیگر هم در کویت در انتظار انتقال به عراق است».

خبرگزاری فرانسه به تازگی اعلام کرد که آمریکا دو سامانه پدافند هوایی در پایگاه عین الاسد و اربیل مستقر کرده است.

ائتلاف آمریکایی ظرف یکی دو هفته اخیر از برخی پایگاه‌هایش در عراق عقب نشینی کرده است و برخی منابع عراقی می‌گویند بیم آمریکا از ادامه حملات مقاومت به این پایگاه‌ها دلیل آن بوده است.

رسانه‌های عراقی می‌گویند همه نیروهای آمریکایی که تاکنون از پایگاه‌هایشان عقب نشینی کرده‌اند و همچنین آنهایی که طی هفته‌های آتی عقب نشینی خواهند کرد به سمت پایگاه‌های «حریر» در شرق اربیل و «عین الاسد» در غرب الرمادی رفتند».