یک نماینده کرد در پارلمان عراق گفت که ۶ گروه سیاسی شیعه با نخست‌وزیری الزرفی مخالفند و او موفق به تشکیل دولت نخواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«شیروان میرزا» نماینده حزب اتحاد میهنی کردستان عراق، گفت که گروههای سیاسی اهل سنت و کرد با هر گزینه‌ای که گروههای شیعی بر روی آن توافق کنند؛ مشکلی ندارند.

او به وبگاه المربد گفت که گروههای شیعی بر سر «مصطفی الکاظمی» جهت تشکیل دولت به جای «عدنان الزُرفی» توافق کرده‌اند و الزرفی شانسی برای تشکیل دولت ندارد.

میرزا تأکید کرد که الزرفی در شرایط دشواری قرار دارد و نزدیک به شش گروه سیاسی شیعه با او مخالف هستند و سرنوشت وی نیز شبیه «محمد علاوی» خواهد شد.

از سوی دیگر «بشیر الحداد» از نمایندگان حزب دموکرات کردستان نیز از سفر قریب الوقوع «عدنان الزرفی» به منطقه کردستان و رایزنی در خصوص تشکیل کابینه خبر داد.

او گفت که الزرفی در این سفر تلاش خواهد کرد تا حمایت گروههای کرد را برای تشکیل کابینه و دریافت رأی اعتماد در پارلمان جلب کند.

دیروز نیز «حسن سالم» نماینده عضو فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق اعلام کرد که گروه‌های سیاسی شیعی بر رد  الزرفی و یافتن جایگزین او، توافق دارند. 

حمید معله الساعدی از رهبران جریان حکمت ملی نیز از نتایج نشست رهبران برخی جریان‌های سیاسی شیعه در منزل «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح خبر داده و گفته است که در این نشست که عمار الحکیم، نوری المالکی (رئیس ائتلاف دولة القانون) و هادی العامری حضور داشتند درباره حمایت از نامزدی مصطفی الکاظمی رئیس دستگاه اطلاعات عراق برای تشکیل کابینه به جای عدنان الزرفی توافق حاصل شد».