یکی از مقامات ارشد سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد، تأمین مالی این سازمان نباید در شرایط فعلی که جهان درگیر همه‌گیری کرونا است، قطع شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پس از آن که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا تهدید کرد که بودجه ایالات متحده برای سازمان بهداشت جهانی را قطع می‌کند، مدیر منطقه اروپای این سازمان در واکنش گفت: ما اکنون در مرحله حاد این همه‌گیری هستیم. اکنون زمان متوقف کردن حمایت مالی نیست.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، او این اظهارات را در کنفرانسی خبری و در واکنش به گفته‌های دونالد ترامپ بیان کرد. ترامپ در نشستی خبری روز سه‌شنبه گفته بود: ما می‌خواهیم پولی را که به سازمان جهانی بهداشت پرداخت می‌شود، قطع کنیم.

مشاور دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز از روابط این سازمان با چین دفاع کرد و گفت، همکاری با مقامات پکن برای درک شیوع کرونا که از ووهان آغاز شد، مهم بوده است.

او به خبرنگاران گفت: در مراحل اولیه شیوع، بسیار حیاتی بود که به هر چیز ممکنی دسترسی داشته باشیم و برای فهم موضوع با چین همکاری کنیم. این کاری بود که ما در قبال همه کشورهایی مانند اسپانیا که دارای نرخ بالای ابتلا بوده‌اند، کردیم و به طور خاص ربطی به چین ندارد.

مدیر منطقه اروپای این سازمان هم شیوع کرونا را بسیار نگران‌کننده خواند و از دولت‌ها خواست پیش از هر اقدامی، ملاحظات را به دقت مد نظر قرار دهند.