یک روزنامه انگلیسی نوشت نتایج تحقیقات یک موسسه نشان می‌دهد که انگلیس در ماه های آتی بیشترین آمار مرگ‌ومیر در اثر ابتلا به ویروس کرونا را بین کشورهای اروپایی خواهد داشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که انگلیس در ماه‌های پیش رو بیشترین مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در کل اروپا را تجربه خواهد کرد.

سردبیر بخش سلامت روزنامه «گاردین» با اشاره به  نتایج تحقیقات مؤسسه ارزیابی و سنجش سلامت (IHME) واقع در شهر «سیاتل» آمریکا نوشت، تا ماه آگوست سال جاری میلادی (مرداد) بیش از ۶۶ هزار انگلیسی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد و بیشترین تلفات روزانه این کشور به نزدیک ۳۰۰۰ نفر خواهد رسید.

به گفته محققان، بحث بر سر اجرای طرح «ایمنی جمعی» موجب تأخیر در واکنش دولت انگلیس به شیوع ویروس کرونا و اعمال فاصله‌گذاری اجتماعی شد. این اقدامات زمانی انجام شد که مرگ روزانه در انگلیس به ۵۴ نفر رسیده بود. در مقایسه، زمانی که در کشور پرتغال فاصله‌گذاری اجتماعی انجام گرفت تنها یک مورد مرگ در اثر ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده بود.

مدل‌سازی‌های این موسسه پیش‌بینی می‌کند که تا ۴ آگوست (۱۴ مرداد) ‌به‌طور متوسط شمار کل قربانیان ویروس کرونا در انگلیس ۶۶۳۱۴ نفر خواهد بود. طبق مدل‌سازی‌های مختلف این رقم بین ۱۴۵۷۲ تا ۲۱۹۲۱۱ نفر متغیر بود.

«نیل فرگوسن» استاد «ایمپریال کالج لندن» معتقد است پیش بینی دولت انگلیس که با توجه به تعداد مبتلایان و قربانیان صورت گرفته است نصف ارقامی است که این موسسه ارائه کرده است.

موسسه ارزیابی و سنجش سلامت که مسئول پروژه «گزارش جهانی بیماری» است می‌گوید نقطه اوج شیوع ویروس کرونا در انگلیس ۱۰ روز دیگر فرا می‌رسد و در آن زمان انگلیس با کمبود ۸۵ هزار تخت بیمارستانی مواجه خواهد شد. همچنین آمار مرگ روزانه به ۲۹۳۲ نفر می‌رسد که از سایر کشورهای اروپایی بیشتر خواهد بود. 

همچنین طبق گزارش این موسسه، تا مرداد ماه ۸۱۷۶۶ نفر در آمریکا، ۲۰۳۰۰ نفر در ایتالیا، ۱۹۲۰۹ نفر در اسپانیا، ۱۵۰۵۸ نفر در فرانسه و ۸۸۰۲ نفر در آلمان در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست خواهند داد.

پیش بینی شمار قربانیان ویروس کرونا در کشورهای مختلف تا اواسط تابستان امسال