برنی سندرز از ادامه رقابت برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا انصراف داد.

انصراف سندرز؛ رقیب اصلی ترامپ در انتخابات مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس، «برنی سندرز»، یکی از نامزدهای حزب دموکرات امروز چهارشنبه اعلام کرد از ادامه رقابت برای معرفی به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا انصراف داده است. 
پیش از این گزارش شده بود برخی از معانان و طرفداران «برنی سندرز» از وی خواسته‌اند تا از ادامه رقابت درون حزبی کناره‌گیری کند تا مسیر برای معرفی شدن «جو بایدن» به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها برای رقابت با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا هموار شود. 

به گزارش روزنامه «واشنگتن پست»، «فیض شاکر» مدیر کارزار انتخاباتی سندرز و «پرامیلا جایاپال» یکی از سناتورهای اصلی حامی سندرز از جمله کسانی بودند که او را برای اخذ این تصمیم تحت فشار قرار داده‌اند.

بایدن در حال حاضر در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها از سندرز جلوتر بوده و تا کنون توانسته ۱۲۱۷ موکل انتخاباتی را با خود همراه کند این در حالی است که سندرز همراهی ۹۱۴ موکل انتخاباتی را با خود دارد.

با انصراف سندرز، «جو بایدن» به احتمال قریب به یقین از سوی کمیته ملی حزب دموکرات به عنوان نامزد نهایی این حزب معرفی خواهد شد تا رقیب «دونالد ترامپ» در انتخابات نوامبر سال جاری میلادی باشد. او در حال حاضر نامزد احتمالی حزب دموکرات است.