یک سایت حامی دولت از رئیس‌جمهور خواست با برداشتن محدودیت‌های نیم بند، موجب بازگشت و شیوع کرونا نشود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عصر ایران با اشاره به دستور روحانی به وزیر بهداشت درباره از سرگیری فعالیت‌های عمومی و اجتماعی نوشت: شاید روزی نه چندان دور، حسن روحانی از دستوری چنین ‌عجیب و غریب بسیار پشیمان شود؛ آن روز اما پشیمانی را سود نخواهد بود. دغدغه‌های اقتصادی رئیس‌جمهور قابل درک هستند. او به هر روی مسئول معیشت مردم است. اما سؤال اصلی این است: آیا با به خطر انداختن «جان»، باید در اندیشه «نان» بود؟!

آقای رئیس‌جمهور! شما در پایان هفته اول فروردین، محدودیت فعالیت اصناف و محدودسازی حضور کارمندان در ادارات را تحت عنوان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام کردید؛ اقداماتی ناکافی و دیرهنگام.

اکنون چه اتفاقی افتاده که می‌خواهید این محدودیت‌ها را بردارید؟ کرونا کنترل شده است؟ تعداد بیماران کم شده است؟ تعداد فوتی‌ها کاهش یافته است؟ داروی کرونا را کشف کرده‌اید؟

روی چه منطقی دستور داده‌اید کلیه فعالیت‌های اقتصادی از سر گرفته شود و نیز در دستور دیگری مقرر داشته‌اید از 23 فروردین دو سوم کارمندان باید سرکار حاضر شوند؟

آقای روحانی! برغم محدودیت‌های یکی دو هفته اخیر، آمار کرونایی‌ها در کشور به دو برابر رسیده است، حال اگر همین محدودیت‌های نیم بند را هم بردارید، معلوم است که چه فاجعه‌ای را رقم خواهید زد!

کجای این کار با «تدبیر»ی که شما با شعارش رئیس جمهور شده‌اید همخوانی دارد؟

چگونه شب و روز خودتان، دولت‌تان و وزیر بهداشت‌تان از مردم می‌خواهید در خانه بمانند ولی در همان حال دوپایتان را کرده‌اید در یک کفش که الا و بلا باید کارگران و کارمندان و اصناف و... سر کارشان برگردند؟ می‌شود بفرمایید چگونه می‌شود در خانه ماند و در همان حال در اداره و مغازه و کارخانه بود؟!

با چه منطقی عادی‌سازی می‌کنید؟ البته به نظر می‌رسد که شما از همان اول هم قصد داشتید اوضاع را عادی جلوه دهید که گفتید از شنبه همه چیز به روال معمول بر می‌گردد.

شما در دستور خودتان گفته‌اید که با رعایت «پروتکل»، فعالیت‌های اقتصادی آغاز شود.

این چه پروتکلی است که براساس آن می‌توان فعالیت‌های عادی رومزه را انجام داد و کرونا هم نگرفت؟ این چه پروتکلی است که هیچ کشوری از چین و کره و هند گرفته تا فرانسه و ایتالیا و آمریکا بلد نیستند و قرنطینه می‌کنند ولی شما به آن رسیده‌اید؟!

همان طور که با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود، با پروتکل پروتکل گفتن نیز ویروس کرونا جمع نمی‌شود. از بین رفتن کرونا یا دستکم کنترل آن تا قبل از کشف واکسن و دارو، تنها یک راه دارد: «قرنطینه و رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی» ولی گویا شما معتقدید راه دیگری هم هست به نام پروتکل که به عقل هیچ کس در دنیا نرسیده جز دولت شما

یا حتی شخص شما!