گمرک ایران تسهیلات جدیدی را برای ترخیص فوری کالاهای مقابله با کرونا از گمرکات در نظر گرفته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

بر اساس جدیدترین ابلاغیه گمرک جمهوری اسلامی،کالاهای موجود در اماکن گمرکی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که دارای ثبت سفارش بانکی بوده و برای رفع نیازهای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و جبران آثار اقتصادی آن در جامعه مورد نیاز هستند، در صورت ارائه تاییدیه بانک مبنی بر قرار گرفتن در صف تأمین ارز  ترخیص می‌شوند. این کالاها شامل لباس گان و تجهیزات سرمایه ای و اقلام مقابله فردی با ویروس کرونا هستند.

در همین راستا علی وکیلی مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک در نامه‌ای اعلام کرد: به پیوست تصویر نامه شماره ۵۷۵۶۳/۵۱۵ مورخ ۹۹/۰۱/۵۰ دبیر محترم هیئت دولت مبنی بر اینکه " به گمرک جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود نسبت به ترخیص کالاهای موجود در اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی یا کالاهای وارده به آنها که دارای ثبت سفارش بانکی بوده و در نوبت تامین ارز بانکی قرار دارند و برای رفع نیازهای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و جبران آثار اقتصادی آن در جامعه مورد نیاز می باشند "ارسال می‌شود.

خواهشمند است دستور فرمایید وفق مفاد نامه فوق صرفا" در خصوص کالاهای موضوع بخشنامه ۳۰۷/۰۸/۱۶۳۱۱۳۰ مورخ ۹۸/۱۲/۱۶ ، لباس گان موضوع شناسه ۶۵۳۷۴۳۰ و کالاهای موضوع نامه شماره ۶۰/۳۴۰۴۵۱ مورخ ۹۸/۱۲/۲۸ وزارت صمت شامل تجهیزات سرمایه ای و اقلام مقابله فردی با ویروس کرونا تصاویر پیوست ) و صرفا در صورت ارائه تائیدیه بانک مبنی بر قرار گرفتن ثبت سفارش مربوطه در صف تامین ارز با رعایت کامل مقررات اقدام نمایند.

همچنین نامه گمرک پیرو نامه دبیر هیات دولت ناظر به مصوبه هیات وزیران است در این نامه آمده است: هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۹/۱۱/۴ مقرر کرد: به گمرک جمهوری اسلامی ایران اجازه داده میشود نسبت به ترخیص کالاهای موجود در اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری - ص نعتی و ویژه اقتصادی با کالاهای وارده به آنها که دارای ثبت سفارش بانکی بوده و در نوبت تأمین ارز بانکی قرار دارند و برای رفع نیازهای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و جبران آثار اقتصادی آن در جامعه مورد نیاز می باشد. اقدام نماید.

ا